Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Spärra alla dina kort

Spärra alla dina kort

Med ett samtal. Detta verkar ju bra om man har blivit nedslagen och rånad på sin plånbok och mobil.

Men hur skall man kunna ringa om dom har snott mobilen. Sedan skall man blodig och förvirrad komma ihåg telefonnummret till Spärrtjänst när man väl kommit in på Statoilmacken. Dom är ju dom enda som har öppet dygnet runt.

Skämt åsido. Någon som har haft nytta av denna Spärrtjänst.

Den är nog bra när man väl blir drabbad av olika anledningar. Helt klart.

Men jag är nyfiken på hur många av oss som har blivit drabbade och utnyttjat denna tjänst. Den inkluderar ju betald hemresa,kontanter samt nyckelservice.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2


Jag har lagt in många av mina olika koder i telefonregistret på min mobiltelefon. . Som namn på registerposten har jag "Det du". .
Sedan har jag skrivit in t.ex. . 2468*1211*8963 osv.
Givetvis inte vad de olika siffrorna hör till utan bara en massa siffror.

Ofta så kommer jag ihåg första kanske andra siffran i koden men inte hela koden och då är det bara att ta fram mobilen och titta i telefonboken där.

En annan liten grej med mobilen är att ( eftersom jag är ensamsittande pensionär så finns det ingen som kan svara på min fasta telefon när jag inte är hemma ). . Därför använder jag på min fasta telefon tjänsten vidarekoppling.

*61*070? 256387* 8# . Om ingen svarar på ett inkommande samtal efter 8 sekunder så kopplas samtalet till mitt mobilnummer. .
Mobilen har jag i bröstfickan på min skjorta. . Jag använder aldrig en skjorta utan bröstficka. . Och vem vet att man måste sticka in handen innanför min tröja eller jacka för att komma åt min mobil.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem