Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pensionskrisen

Pensionskrisen

Inte nog med att man blir gammal och "gaggig". Nu skall behöva tänka på sin ekonomi oxå.

Jag har det bra. OK! Men jag känner att det börjar bli segt.
Jag har sparat. Levt på räntor.

Men nu är den tiden förbi. Riksbanken har snart sänkt till noll.

Jag kör med lite aktier hit och dit. Meningslöst. Den branchen är ute.

Men får börja med hembränneri och potatisodling. Då får man ju näring i alla fall.
Ni skall inte tro att jag är nervös för framtiden. (Skakar!!!)
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är ju nu som det börjar bli intressant med aktier. För mej som har 1,6 miljoner kvar att betala på bostaden så är låga räntor manna från himmelen.
Den enes bröd....... så är det.
Har du det så bra ställt att du har kunnat leva på dina räntor så verkar det en smula hypokondriskt att vara nervös för framtiden.
Jag däremot som jobbar inom oljebranschen borde vara lite byxis men är det ändå inte. Det ordnar sig alltid på något sätt, det är nästan som en naturlag.
leiake-Du skrev:
Inte nog med att man blir gammal och "gaggig". Nu skall behöva tänka på sin ekonomi oxå.

Satt i går och gjorde inköpsnota,Plötsligt kommer jag på mej med att,på papper ställa upp vad 28 + 12 Kronor blir......Snacka om att börja bli "gaggig" eller kanske värre "senil".....

Och varför heter det fortfarande "pensionär",de ändrar ju på alla möjliga andra titlar,så varför heter det inte "Äldre Vuxna" när det ändå pratas om "Yngre Vuxna"..........


leiake!!

Du har rätt att oroa dig!! Tro mig! Pensionen kommer att falla,så lågt att vi inte kan leva på den längre.

Kvar finns "undantaget" Vi kommer att blir "Jon" Sittande i backstugor och svälta!!!
Annons
Tycker nog det är väl magstarkt att klaga när man levt på räntor hittills, inte är du någon fattigpensionär i alla fall, faktiskt sällan man hör de klagar.

Svenskt symptom: Mycket vill ha mer!
ernest!

Jag är nöjd som det är. Helt klart.

Men man börjar ju ora sig för att dom skär ner på pensionen. Då måste man se sig om efter ett annat boende. Ge bort det man har, annars får man inget bostadtillägg.

Har redan fått brev om att din pension kommer att minska på grund av.......!
Dessutom ett brev som som minskar min pension vid fyllda -70 år.

Vi får se hur det går. Jag såg att Göteborgs Hamn varslar 155 man. Det trodde jag inte jag skulle få se. Det var ju inte länge sedan dom strejkade.

Men nu för tiden går det undan i svängarna.

Ett annat boende Leiake, betyder det att du får flytta till en lyxutrustad lägenhet till en mindre lyxig.

Jag bor själv i en trea, och klarar mig gott på min pension, vilken efter att betalt alla räkningar uppgår till ungefär 3000 kr i månaden, som skall räcka till mat och övrigt. På detta lyckas jag också spara en liten slant varje månad, och att skämma bort mina barnbarn när de någon gång kommer på besök.

Har du lyckats att leva på dina räntor hittills, så har du ett belopp, som antagligen inklusive din pension är minst dubbel mina inkomster, du äter alla dina mål ute t.ex, där finns mycket att dra in, man behöver inte ta en stor stark till måltiden, sådant fick jag vänja mig av med för länge sedan, så om du nu liksom jag får minskad pension i år, så har jag en känsla av att du klarar dig avsevärt mycket bättre än genomsnittspensionären, eller har jag fel?
Ha,Ha! Hör här!!!

Har ni hört detta?? AMF-Pension lite mer att leva för!!!

Jag tackar ödmjukast! 200-: kronor mindre efter skatt. 2400-. per år!!
Hur mycket har deras onödiga reklam kostat ???

Jag har alltid funderat på varför de skulle sända reklam ?

Ja,vem har inte det? Det borde stått "lite mindre att leva för"
Protester på gång.

http://veteranen.se/index.php/nyheter/1239--regeringen-maste-agera
-foer-pensionaererna

Ev. klipp o klistra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem