Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Tv LG 50 plasma

Tv LG 50 plasma

tänker köpa en LG 50 plasma tv .
har hört att plasma inte ska va så bra , eller har jag fel.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Plasmaskärmar är på väg ut från marknaden. Panasonic har visst slutat tillverka dem.
Varför? Energislukare!
Se
http://www.aftonbladet.se/pryl/tv/article4186347.ab
Jag har alltid gillat LCD mer än plasma.. LCD-tekniken ger skarpare bild och bättre ljusåtervinning..

Plasma har en färgåtergivning som lämpar sig mer till TV-spel.. I övrigt så är och har alltid plasma alltid varit snäppet efter..

Plasma har alltid varit en skrytgrej som aldrig har hållit måttet, så jag förstår att skiten försvinner från marknaden nu sakta men säkert..

Att dom är ena riktiga energislukare kanske förhoppningsvis ökar på avvecklingen av skräpet..
Birger: Energislukare vad menas med det? Kan inte hitta det argumentet i artikeln?
Jasså skall Panasonic skall sluta att tillverka Plasma också? Vart hittar man den artikeln?

Annons
blandar ni inte ihop Pioneer med Panasonic

[www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_1085291.e24] . .
Göcke- Du har koll, jag ber om ursäkt
perra56 , stora skärmar är ennergislukare av stora mått.
det får du betala för att du vill ha en stor skärm.
plasmaskärmarna är slukare. men det är svårt att göra exakta gämförelser
orsaken är att de inte gör rättvisa tester med gämnbördiga storlekar vid samma tillfälle.

men oavsätt detta så har du även inköpspriset att ta ställning till
och om bilden blir som du hade tänkt dig.
sen har du det fysiska måtten som avgör var du skall ställa skärmen osv.
och priset.

energislukare = hur mycket du i princip får betala för din skärm i elkostnader per dygn = kWh * ditt elpris per kWh

LG50 drar 420W/<1W påslagen/standby enligt LG

LG 52LG5000 52" 410 Watt påslagen LCD TV
Jag har en 42 tums LG LCD FullHd och den drar enligt LG 200W påslagen och 1W i standby.
Birger , det är inte lätt att hålla reda på vem som lägger ned var i dagens läge.
men om jag inte mins fel så hade panasonic ca 40% av marknaden, men jag kan ha fel.
och det är synd att Pioneer lade ned , för de hade ett bra koncept med bra bild
men var förmodligen för dyra.
Emans , det låter ju rimligt, två 100W glödlampor tända för att se bilden.

tror att du är nöjd med den
största skillnaden mellan plasma och lcd är att om du har ljuset på eller solen skiner in kan du inte se bilden på en plasma.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem