Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Det är tyst på Forumet

Det är tyst på Forumet

Har märkt en markant nedgång på Forumet vid 18:00-tiden. Nyhetsdags så
att säga.

Ni gör väl som jag. Sitter klistrade framför TV-nyheterna och väntar med förskräckelse på framtiden. Det är så overkligt så man tror inte på nyheterna på nätet. Man vill se eländet på riktigt. Så att säga.

Nu kallar dom Island för "Krisland". Där slår dom med kastrullock utanför Alltinget. Undrar om det hjälper????

Jag har en massa kastrullock i mina skåp. Undrar när det är dags här.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Av 15 försök. Det snabbaste 246 ms
Uruselt. Jag börjar bli gaggig.
Lägg in den på SN Vargo. De behöver veta var skåpet ska stå.
pensionär, 210. Verkligen snabbt!
Provade 5 gånger snittet blev 187.2
Jag med 187 Men jag håller med Maud!! Beror mycket på musen!!
Annons
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03284.jpg
Då är det ju fuskigt om det har med vilken mus man har.
Fick bara 264 måste ha en kass mus
188 blev mitt snittresultat.
1 omgång och 215 blev mitt resultat.

Det är så att hjärnan behöver en viss tid att få kroppen att reagera.
Om man som människa ställs inför en helt oväntad situation så tar det ca 3 sekunder från det att hjärnan reagerat tills dess att kroppen reagerar.
Man kan korta ned detta genom att vara förberedd förstås, men ändå kommer vi inte ifrån faktumet att hjärnan måste bestämma sig vad den ska göra.

Varför skriver jag dett?
Jo jag är ju polis och det är ju stundom diskussioner om polisen våldsanvändning och brukande av skjutvapen.

Det var för några år sedan en kraftig diskussion om en polis som skjutit ihjäl en person och den döde hade skjutits i ryggen.
Utredningen visade just detta faktum, att polismannen blev knivhotad och bestämde sig för att skjuta, men under tiden som hjärnan bestämde detta så vände sig offret om och blev då skjuten i ryggen. Polismannen hann inte att ändra sitt beslut.
Det här visar sig gång på gång i mitt yrke. Vi har ju återkommande övningar. I samband med detta så ser man t.ex, att om man blir angripen av en person så behöver man ha ca 7 m avstånd för att hinna dra vapen och skjuta.
7 m är på andra sidan gatan.
Ni kan ju tänka på detta, ni som kanske kritiserar.
183,6! Inte så illa om jag själv får säga det. Än hänger man med.
Bara 178, åldern börjar ta ut sin rätt
Ett annat litet spel men det är PPS
http://www.eparmstrand.se/PPS/wtc.pps

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem