Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Rescuedisc?

Rescuedisc?

Hej. Nu har jag förstört datorn igen och behöver ladda om Windows med mina tre Rescuediscskivor. Men när jag bootar från dos säger den att den vill ha master cd 1, jag provar med samtliga rd skivor men ingen vill fungera. Måste tyvärr göra dett då jag har fått nåt elakt spyware som gör att jag ej kan uppdatera Windows eller ens gå in på WinUpdates hemsida, tacksam för skyndsam hjälp.

Just det, kör Windows Xp

tack på förhand Carl-H
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kan man verkligen gömma sin IP?

Jag menar, är det så enkelt för illvilliga och kriminella att vara spårlös på internet?

Då försvåras ju kampen ytterligare i jakten på barnporr m.m
terror och allt elände som kan behöva att spåras.

Carl-H , kul att du är på g igen.
Det Elias nämnde om att dölja ip eller att vara anonym eller krypterat, det har vi en tidigare tråd om här på IS-forumet.
Tänkte bara fråga om det finns nåt speciellt ställe som spyware installerar sig på, så att man vet vart man skall leta. Hade ad-aware och ms antispy men ingen av dem registrerade spyware trots att det uppenbart fanss nån form av avart på det. Finns det bra ytips eller självhjälpsidor där man kan lära sig leta upp och ta bort spyware. Vore kul att testa själv.
Annons
Carl-H , ett tips är att testa hijackthis , ett program som scanar av och visar register sättningen, där många trojaner bla vill in och ändra för att kunna ta över, men den visar också inställninngar som skall vara. så vet man inte vad man letar efter så kan den göra det knepigt för en.
Ett annat fenomen är att en del elaksheter återskapar sig själva, på olika sätt. så något skenerellt är svårt att säga.
Orsaken bla att det inte går att ta bort skräpen ibland är många
det ena kan vara att det finns dolda filer som kopieras tillbaka mm
adaware har ett forum här
http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=51325

Göcke

Vad heter tråden? Vilken kategori? Dölja ip, vara anonym.
Jönsson , jag letade också men hittade den inte, förmodligen var den så gammal så det är därför vi inte kan finna den. synd.
Har för mig att den låg under diskutera och hölls under hösten 2003 men det kan ha varit tidigare.

Kontentan var att det i princip inte går att dölja trafiken helt. bara göra det svårare att tyda den.
Tack för att du letade-

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem