Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Kvinnor och trafik

Kvinnor och trafik

http://www.chilloutzone.to/video/frauen-am-steuer-compilation.html

De som är med på den filmen verkar ha haft en väldig otur tror jag.
Jag tror inte att kvinnor kör bil sämre än män, men den filmen är kul om man gillar skadeglädje.
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

det finns 2 saker som borde förbjudas att färdas på vägar med nr:100 och lägre.
husvagnar och fruntimmer...!
joppedi

du glömde gubbar med keps, dom borde också förbjudas på vägarna




Det finns stolpskott både bland män och kvinnor! :P
Gamla senila gubbar är nog det värsta som finns i trafiken!

Själv så vet jag att kvinnor kör säkrare i trafiken än vad män gör. Det betyder inte att män kör sämre dock. Men män kör på en tightare marginal än vad kvinnor gör.
Så om något väl händer så finns det mindre tid till att parera olyckan.

Både män och kvinnor har dåliga egenskaper i trafiken.

Män är bättre på att parera för att undvika en eventuell olycka som håller på att inträffa, medans kvinnor många gånger handlar panikartat.
Däremot så kör kvinnor säkrare i trafiken och orsakar mindre olyckor.
Annons
Fajjer.
Hur sjutton kan du säga att kvinnor kör säkrare i trafiken än män? Precis det du säger om att männen får parera att det INTE händer en olycka stämmer till hundra procent. Jag och min familj kör 3000-3500 mil om året och i nittio procent av incidenterna så är det en kvinna som kör bilen eller vilket fordon det nu gäller. Det vanligaste är att de kör ut i en korsning eller från en parkering när de ska lämna företräde utan att bry sig om detta. Sedan så vågar dom inte titta eller reagera när man har undvikit en olycka utan bara fortsätter som om inget hänt. Jag älskar kvinnor, men inte alla bakom ratten.
T o m min fru har förstått att det är så här, vilket hon ju inte tycker om. Hon kör själv mycket bil och väldigt bra också.
IvoBaloo!

Om man skall lita på statistiken så är du verkligen ute och cyklar i det blå.

Men om bara kvinnor skulle få körtkort då skulle medelhastighet på motorväg
vintertid sjunka till 40 km/tim. Det skulle gå segt.

Vid passering av skolor och daghem måste man knuffa bilen för hand med en röd flagga på kylaren.

www.liikenneturva.fi/www/sv/index.php?we_objectID=5545
Undrar hur många % det är män respektive kvinnor som kör bil?
Hur skriver man för att bädda in det här klippet i en ruta i t.ex. Facebook? Jag kan få dit det så att det öppnas i ett nytt fönster, men jag vill att det ska bäddas in i en ruta på Facebook, precis som med YouTube-klipp, men vet inte hur jag ska skriva.. HTML-kod m.m. är inte min starka sida..
Högerregeln vad är det?

http://www.youtube.com/watch?v=QESfEd180rQ&feature=player_embedded
Maud!

Konstigt att det har blivit så många kineser. Dom håller ju på att utrota varandra i vägkorsningarna.

Man tror inte det är sant.

Det var en bra video. Man tycker om när folk krockar. I alla fall med lindriga
personskador. Konstigt??
märkligt vad många som inte verkar reagera alls... knappt ett bromsspår, alla bara fortsätter rakt fram

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem