Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Zeitgeist Addendum

Zeitgeist Addendum

Hejsan!
Vill rekommendera alla att titta på denna film/dokumentär. Blev själv starkt påverkad av sanningarna som tas upp i filmen. Verkligen en djup tankeställare.
Sanningen finner man trots allt inom sig själv.

"Zeitgeist - The Movie" är första som släpptes 2007
"Zeitgeist - Addendum" är andra som släpptes ganska nyligen

Båda finns att ladda hem gratis och helt lagligt via: Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Ozzy-
Jag önskar själv ibland att jag hade lärt mej gå,
innan jag började att springa!

Sorry!
Det glädjer mig att folk tog sig tid å titta på denna film.

Själv så gjorde Zeitgeist filmerna stort intryck på mig. Som i sin tur har fått mig att ändra en del saker i mitt liv.


"Vi måste mobilisera och utbilda alla, om den inbyggda korruptionen i vårt nuvarande system... tillsammans med den enda hållbara lösningen, som slår fast att naturresurserna på den här planeten är alla människors arvsrätt.
Och informera alla om teknikens verkliga möjligheter, och hur vi kan bli fria om världen |samarbetar istället för att slåss.
Valet är ditt.
Du kan förbli slav under det finansiella systemet, och se de ändlösa krigen, depressionerna och orättvisorna, under tiden du dövar dig med meningslös underhållning, och materialistiskt skräp.
Eller du kan fokusera på äkta meningsfull, hållbar, holistisk, förändring, som har en realistisk chans att ta hand om, och befria alla människor utan att lämna någon bakom.
Men slutligen måste den största förändringen inträffa inom dig.
Den verkliga revolutionen är medvetandets revolution.
Och var och en av oss måste rensa bort det ogenomträngliga materialistiska bruset, som vi har tvingats acceptera som sanning.
Medan vi upptäcker, förstärker och förenar oss med budskapet från vår egen ursprungliga enighet.
Det är upp till dig."
-Zeitgeist: Addendum

"Vad vi försöker uppnå i alla dessa diskussioner här, är att se om vi inte kan förändra vårt medvetande.
Inte acceptera saker och ting som de är, utan att förstå det, närma oss det, utforska det, gå in för uppgiften med allt du har, för att finna ett annat sätt att leva.
Men det är upp till dig och ingen annan.
För det finns ingen lärare, ingen elev.
Det finns ingen ledare.
Det finns ingen guru.
Det finns ingen herre, ingen frälsare.
Du själv är läraren och eleven, herren, gurun, ledaren.
Du är allt.
Och, att förstå är att förändra det som är."
- Jiddu Krishnamurti
zolo
Nu närmar det sig predikan och sekttänkande = hjärntvätt.
Visst ligger det mycket sanning i det du säger. Men den vanlige människan har nog av sina egna bekymmer. Det är makthavarna som bör ändra sitt beteende. Tror du inte de flesta undrar över det orättvisa i Världen.
Inombords gör nog de flesta sin tysta revolution mot orättvisor och överheten.

Men nu är jag inte med längre.
Ajö
Annons
Nä... här råder ingen hjärn tvätt, inget som har att göra med sekter för den delen heller.
Här råder makten att bilda sin egen uppfattning och att ifrågasätta systemet/samhället vi lever i och som i grund och botten är något varje människa borde göra och inte bara acceptera saker och ting som dom är bara för att någon eller några med maktpositioner har sagt att det är så det skall vara.

Som att vi i den industriella världen har accepterat att vårat välbefinnande och vår livs standard är i direkt bekostnad av tredje världens misär, fattigdom och död.
Vi har blivit fostrade av samhället att se misär och fattigdom som något "normalt" något som är en del av vårat sätt att leva.
Vi har blivit lärda att acceptera att det finns människor i denna värld som dör av svält dagligen medan vi själva kan äta oss så fulla av mat att vi slutligen kan dö av fetma relaterade sjukdomar.

Har själv alltid haft och har ett välbetalt arbete inom IT sektorn i snart 10 år som har gett mig möjlighet att leva ett väldigt rikt liv med gott om prylar och märkes varor som direkt har bidragit till andras misär.
Vilket jag nu ska med många små steg ska försöka ändra på. För tar vi alla många små steg kan vi tillsammans ta väldigt stora steg mot rätt riktning.

Självklart har den vanlige människan nog med vanliga bekymmer och problem. Men varför skulle makthavarna ändra på något när majoriteten accepterar att saker bara är som dom är utan att ifrågasätta eller protestera mot några beslut som tas åt en.
Makthavare gläds åt att folk inte ifrågasätter något utan bara gör som dom blir tillsagda och förser dom med mer makt och pengar.

Och en tyst revolution i de tysta med sig själv är att förse sig själv som undergiven slav åt makthavarna hur extremt det än låter.
Vi går närmare och närmare mot vad som liknas ett fascistiskt samhälle som vill övervaka och kontrollera allt vi gör och säger.
För att få bevis för detta är det bara att kika närmare på FRA-lagen som införts här i Sverige (http://sv.wikipedia.org/wiki/FRA-lagen).

Tacka vet jag internet för de kommunikations möjligheter det ger oss att lära och prata med människor över hela världen samt dela med oss av kunskap och idéer till varandra.
Utan internet hade vi nog varit ännu mer vilsna och från kopplade från verkligheten och varandra.


Med detta vill jag inte försöka skapa nån våldsam revolt mot all makt. Vill bara att folk ska börja ifrågasätta saker & ting lite mer.
Och inte bara rentav tro allt som nyheter, politiker och stor bolag säger som enda och totalitära sanningen.
zolo
Innan du går vidare.
Som ny medlem i detta Forum ber jag dig läsa nedanstående innan det blir övertramp. Men det är naturligtvis upp till dig att bestämma.

http://www.internetstart.se/forum/regler.asp

Dina ideér om att förbättra Världen kanske bäst lämpar sig i mer politiska Forum. För det är nog där en sådan här diskussion lätt hamnar till slut. Att förändra världsordningen via detta Forum är nog fruktlöst. Men det är min lilla reflektion.
Men du har tveklöst fått oss en hel del att reflektera över. Tack för det.

Vh
Ozzy
hehe... jo jag håller med helt och hållet Ozzy. Via detta forum kommer inte någon världsordning att förändras och helt klart vara fruktlös.
Men små förändringar har betydelse dom med.

Jag blev bara själv så glad att någon av ren slump nämnde om denna film till mig. Och ville självklart dela med mig av detta till andra.

Och det stämmer helt denna diskussion lämpar sig mer i ett politiskt forum.

Vill härmed säga godnatt för imorgon måste jag slava vidare som alla andra.


Vh
Zolo
Det är så med allt här i livet , söker ni så finner ni.

zolo , ett tips till dig , skapa dig en egen blogga.

där passar denna typ av upplysningar bra.

men nu ber jag dig att hålla dem borta från IS forumet.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem