Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Villa larm ?

Villa larm ?

Funderar på byta villa larm ,,,,,,har sector alarm men tycker det blivet alldeles för dyrt 4.400 om året -. Mycket pengar för en pensionär *L*tacksam om nån har några tips av alla kloka män å kvinnor här på IS.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jocke458 , kan du förtydliga dig, ditt vilalarm är det knutet till en larmcentral
med dygnet runt bevakning?
Göcke ,,,,,,,,,,Ja det knutet till sos larmcentral med utryckning av bevaknings bolag ......dygnet runt.. garage är larmat med ... å husdjur ingår.. men inte rök eller vatten ...
det var omfattande, hoppas att någon kan ge dig ett annat alternativ.

tycker att <370 kr/månad låter rätt billigt annars.
Men det är ju som du säger , mycket för en pensionär.
Annons
jovke458

Du kan ju säga upp avtalet med larmbolaget,och ändå ha larmet kvar. Det har jag gjort! Men det är lite krångligt med batteri. (Inte så vanliga). Dom små batterierna kosta nästa 100:- st. 3,6 volt till senson!! Det stora batteriet till centralen 550:- 600:- Men dom är laddningsbara,bara man få tag i en batteriladdare som passa. 7,2 volt.
Det kan inte vara "Sector Larm" Du menar Thomas2??

Våran "Sektor Larm" är kopplad till brand larm också!

Säger man upp avtalet, så blir det ingen utryckning,
varesig vid inbrott eller brand !
pensionär!

Utryckning!!!! Under mina 3 år med "Sector Alarm" såg jag inte till dom en enda gång. Trots att larmet utlöst.

Dessutom har dom lika långt som polisen att köra! Men saknar en del befogenheter.

Så jag tycker inte det vart värt pengarna.

Men vill man har kvar avtalet med larmbolaget,så vet jag inte något billigare alternativ. Runt 300-400:- kr i månaden.
Om man utlöser larmet av misstag ,
så finns det ju en regel hur man skall göra!

Menar Du att larmet har blivit utlöst, av misstag,
och att Ni inte följt den regeln, som avblåser larmet.
utan inväntat en utryckning som uteblivit?

Ja då hade jag sagt upp avtalet direkt!!!!

Men det har vi inte provat, kanske man skall göra!!!!?????
Jag känner många som är väktare, och DE säger att dom aldrig hade betalat för att få utryckning till en villa.
Väktarna har så mycket att göra med stängningar och företags ronderingar så att villa larm prioriteras inte högt!
Jag hade istället köpt ett larm som man sätter ett SIM-kort i och kopplat det till mig,mina vänner och familj, så får dom ett SMS när ett larm går.
Jag är helt säker på att de är mer angelägna att åka på larmet.
Men jag ska säga att det kanske bara är på vissa ställen och långt ifrån all bolag.
Gabbe!

Det ligger mycket i var du säger!!

Jag har sagt upp mitt avtal. Ångra djupt att jag en gång tecknade ett sånt avtal,för var dyrt det blev!!!!

Det hade varit mycket billigare att köpa ett larm,och kopplat det till mobilen.
Gabbe, får de då i sin tur åka hem till Dig?
Eller ringa polisen? Eller??

Securitas har något liknande, de ringer upp
ägaren + att det går en öronbedövande,
långt tjutande siren utomhus!
Jag har hört den sirenen, hemsk,
bara den skrämmer säkert!

Vad det larmet kostar vet jag inte?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem