Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Youtube-datorproblem...

Youtube-datorproblem...

Får upp ett meddelande på youtube.

Hej! Du har antingen inaktiverat Javascript eller så har du en gammal version av Adobes Flash-spelare.


Jag vet vad det betyder och jag har installerat den senaste Flashen.

Var kan man kolla om Javascript är inaktiverat ?
Hittar inte det i min dator...


Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad har du för operativsystem? Tror att man måste gå till säkerhetscenter för att tillåta java på Vista. Lycka till
har du vista så kan du nog gå via kontrollpanelen å där ska du hitta just java. använd klassiskt vy så ska du se det där. sen kan du ju kolla i IE7 om du har activex aktiverat. ska stå nåt om java där med. jag har vista å har aldrig fått klicka i nåt om java utan bara install å sen har det varit där. i firefox kollar du i verktyg/tillägg/insticksmoduler å där ska du med hitta java. lycka till.
Hejsan....

Har testat det mesta jag kan klara av nu och det ger inget :(

Jag har laddat ner nyaste versionen av flash och java är aktiverat, likaså activex....

Inget hjälper tydligen.

Detta problemet kom efter jag gjort en windows update.....
Skituppdateringar.

Vista och IE 7 är vad jag har och är nöjd med detta i övrigt.

Hittade på ett annat forum att man kunde tydligen installera IE 7 igen så skulle det kunna lösa problemen.
Kan man installera om samma sak utan att det blir dubbletter ??

Annons
Hej zactell!
Skituppdateringar ska du ju inte säga för du vet väl inte med 100% säkerhet om dom är skulden till det hela eller? Göra en installation av IE7 över den gamla tror jag skapar mer problem än du har nu. Det du kan göra är ju att avinstallera java och install det igen ellet så kan du ju återställa IE7. Vet du vilken uppdatering som nu kanske ställt till det för dig så kan du ju försöka att ta bort den. dom flesta går att ta bort nämligen. vilken version av java har du? den senaste ska väl vara version 6 uppdatering 12.
Jävlas inte för mycket med datorn utan detta ska vi lösa. här på IS finns datorexpertis som kan fixa det mesta ska du veta.
Vad som är viktigt för att en Java ska installera sig är att INGA program eller Webbläsare får vara igång. Men den upplysningen bör du få vid installationsförsöken, eller?
bra upplysning Ozzy.
Se där ja! En av våra experter på IS.
jigsaw
I hastigheten blev det adresserat till Dig, sorry
Det skulle till Zactell naturligtvis.
No Problemas Ozzy!
hur har det gått zactell? Har du fått igång You Tube?
Hej.

Ingen lycka än :(

Jag har sett något som kanske kan vara problemet....

När jag installerar flashplayern så står det att det är installerat och klart men den lilla flashen som man ska se när det är klart syns inte alls.... (på adobes hemsida)

Kanske det som är problemet nu då...
Hur högt är säkerheten lagd. Över Medel kan en outsider som Adobe kanske inte få tillgång.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem