Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Data-canon visar inte bild

Data-canon visar inte bild

Har genom ett föreningsdistrikt fått hem data-canon för att visa ett bildspel.
Problemet jag har är att jag får ingen bild med VGA sladd. Jag får fram bilden med S-video kabel om jag går in och ändrar på bildskärm så jag har två bildskärmar. Men det visar då bara skrivbordssunderlägg utan ikoner på skrivbordet. Jag kan visa bildspel i Power Point men först när jag väljer visa Bildspel. Försöker jag med ett Word.doc så visas bara skrivbordsunderlägget.
Vill gärna ha tips om det är någon inställning i datan som skall göras. Verkar som inget går ut i VGA porten. Samt att S-video kanske gör att det bara visar det jag ser. Har ingen vana av dessa tekniska hjälpmedel.
I manual står att projektorn är självsökande av källa.
Antal svar på detta inlägg: 3
Använd vga kabel och om det finns en funktionsknapp på tangentbordet
typ under F8 som är markerad för lcd/skärm som du växlar läge med. tillsammans med Fn knappen

lägena är
dataskärm
dataskärm/extern skärm
extern skärm

får du inget på kanonen , gå in i kanonens meny och sätt läget till dator
får du inget på kanonen då, starta om datorn med kanonen påslagen och
vga kabeln isatt.

får du fortfarande problem , hör av dig.

Tack Göcke för snabbt svar.
Man lär sig alltid nytt, visst fanns det Lcd/skärm knapp på F8. men tyvärr hjälpte det ej. Sedan kommer jag inte in på menyn så jag kan sätta den eller kolla om det står läge Dator. Något är tydligen låst, för att klåfingriga inte skall ändra något, vad vet jag.
Jag ger upp för idag men återkommer för att se om problemet går att lösa.
Måste ju som seden kräver tala om hur jag löst mitt problem. VGA kabel kan jag glömma tydligen får inte det att funka med den. Så det får vara S-video kabel. Men för att se ikoner å ett Word.doc genom kanonen så får jag gå in i kontrollpanelen å klicka upp Intel(R)Extreme Graphics 2 M å därigenom välja att clona bildskärmen. Men jag måste göra det varje gång, samt att jag får inte ikoner till cloning utan att kanonoen är inkopplad.
Men som den lösning jag har nu är jag tillfreds med resultatet och att jag kan visa genom storbild det jag gör på datan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem