Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppspelning av DVD

Uppspelning av DVD

Jag har ett problem. Min dator funkar utmärkt MEN när jag sätter in dvd i burken så håller skärmen på blinkar, fryser och larvar sig. Ibland kommer jag ingenstans, får slå av burken på baksidan. Även när jag kör en film utan skiva uppför den sig så här. Vad kan det vara?????
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag e ingen expert men det låter som att processor eller grafikkort får jobba för hårt. ramminne tänker jag oxå på men det första tror jag mer på.
Vad händer om du kollar på film från hd istället utan att använda dvdn?
Det blir likadant om jag ser på filmen direkt från HD:n utan dvd:n
Jag kanske ska lägga till att jag har gr.kort nvidia geforce fx 5500, gammalt med andra ord, vad skulle jag byta till i så fall
Annons
Hmm?
Har du haft detta problem länge eller har det uppkommit nu? Kan det ha med regionerna på dvdn att göra? Ska visst gå å ställa in på vista. Har nog inget med spelaren att göra men vilken mediaplayer har du? Kan ju fattas codecs så filmen inte spelas upp ordentligt. Har du kopplat datorn till en extern skärm och det blir likadant typ tvn?
Har du windows media player så skrota den och install vlc istället. den behöver inga codecs å skit den spelar allt som jag har ombett den att göra.
Lycka till!
Jag har windows mediaplayer 11, vlc 0.9.0a, gom, classic mediaplayer och det blir lika illa. Jag har prövat olika dvd på andra dvd spelare, funkar. Jag har ingen skärm till så att jag kan prova. Codecs har jag laddat ner. Eftersom jag tänkte byta gr.kort ändå kanske jat ska tidigarelägga det. Vad tycker du att jag ska ha istället för det jag har, för mitt går väl inte att få tag i!!!!. Är det nåt du behöver veta om datorn för att kunna råda?
hmm?
Detta var märkligt, som sagt innan så är jag ingen expert men om du kollar anslutningen till burken finns där några skador på den eller finns där några andra skador på "sladden". Kan du uppdatera drivrutinen till ditt grafikkort? Det kortet du har är ju inget dåligt kort.
Kan du spela annat på din dvd typ audioskivor så felet inte ligger där?
Vid val av kort så kan jag inte hjälpa dig tyvärr förutom att inte välja mindre minne än 256mb.
chrysler! Kan detta vara till någon hjälp?

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/help/3519fc03-7f06
-476f-a553-dcb5d4284e191053.mspx.

Jag öppnade burken och gjorde rent från damm och annat, kollade alla anslutningar, öppnade tom dvd spelaren och där var det mkt damm. Hittade uppgradering till mitt g.kort via drivermax som jag ladda ner. Vet ni vad som hände?? Det fungerar utm än så läge. Tack för hjälpen "jigsaw" & sofus

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem