Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bondepraktikan

Bondepraktikan

Håll er till gamla spådomar så går allt bra i dessa svåra tider http://www.ewiklund.com/bonde.htm
Antal svar på detta inlägg: 8
Sånt här gillar jag. Intressant läsning. Jag tror att en sådan praktika är exaktare än vad man tror.Bönderna förr var inte dummare än vi är nu. Snarare tvärt om.. De hade väderkorn och fingerkänsla.Teknik är inte allt.Men jag får se efter genomläsning.
Jocke458 det var intressant ! Man får hoppas att vi får en fin vår och en härlig sommar Som ozzy skriver så blir det spännande att se om det slår in? Vad tror du Ozzy?
Men tror ni det stämmer med tanke på nutidens klimatförändringar?
Annons
mrTACO
Jo då. det pirrar redan i både nacke och fingertoppar så fort jag började läsa Praktikan. Näsan vibrerar så jag får nästan hålla den i styr.

Skämt åsido. som jag nämnt tidigare. Gamla skrönor om hur det spåddes väder, är nog inte så långt från dagens verklighet.

En del läste ju tecknen som ur en öppen bok. Om de nu kunde läsa, annars fick de gå till prästen. Vad han sa det fick ju inte bestridas. Så de så.
ja det är sant ozzy! Ja det spritter i kropp och själ vi är ju inne i katt månaden eller?
mr taco förolämpa inte kurre han skulle bara veta vad du skriver då flyger han på dig hihihihi
nej nu får våren mer än gärna komma här har vi varma dagar å kalla nätter nu
Kurre melin har nog större problem eller?
ja han ränner efter tjejer å slåss varje natt hihihi

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem