Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Myror

Myror

hejsan, finns det någon som vet hur man blir av med myror, den senaste veckan har det kommit upp små svarta myror i hallen och köket, har varit under huset för att se vart dom kommer i från men kan inte se något där, dom ser ut att komma upp vid trappan som går till övervåningen, har läst för länge sen att det fanns något knep för att bli av med dom men det kan jag inte komma på.
hoppas att någon kan hjälpa oss.
häsningar jocke
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

PerAsk nu blev jag orolig... :-/
Inte för myrornas del utan för min egen och min pojkväns del, för vi dricker alltid FunLight pga diabetes... Vaddå nervgift?!?!? Snälla upplys mig!!!
Det finns myrr som inte är i pulverform utan ser ut som avlånga bitar på kanske ett par, tre millimeter.
Dessa strör man ut där myrorna kommer in. Myrorna plockar upp bitarna och bär hem dem till boet och där kalasar dom på myrret och tar död på hela kolonin
Gabriel!

http://www.expressen.se/halsa/1.1294461/fun-light-inget-kul-for-myror

Det är för att fun light innehåller aspartam, vilket inte är bra.
Kolla länken.
Annons
PerAsk
Sökte på nätet om FunLight och fann då vad jag undrade om angående det där med att det skulle vara som ett dödligt nervgift för myrorna. Där stog också att det däremot är ofarligt för oss människor i de små doser vi får i oss. Tack och lov!!!
patrikke jag hann allt se att du hade felriktat svaret till Andreas innan du rättade till mitt namn, men tack ändå!
Som sagt, hade redan hunnit kolla upp det via Google.
Gabriel
Är det farligt för myror så tror jag inte att det är så mycket hälsosammare för oss.
Jag är oerhört skeptisk till alla tillsatser som proppas i dagen produkter.
Tyvärr är det svårt att undvika detta.
Även om det är små doser så kan det på sikt skada även oss
PerAsk
Håller med dig ang. tillsatser och att inga sådana kemikalier är bra för oss, men i fallet med aspartam så gör jag valet att såsom diabetiker ta risken med att inmundiga det.
Har precis slutat att dra i mig gifterna som cigaretter innehåller, så det får räcka med att jag varken röker och väldigt sällan nyttjar alkohol.
joakim39!!

Vassego......
Salt är bara gammalt skrock.. På landet så körde vi med den metoden.. Vi hittade t.om. myrkanaler i saltet där dom grävt gångar ner till sitt myrbo, så NEJ, myror räds ej salt! :P

Använd myrdosor eller något liknande.. Det verkar effektivt.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem