Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

D-Link 120 Router

D-Link 120 Router

Har köpt denna router för att kunna använda 2 datorer samtidugt i bredbandet. Och det funkar, men jag får inte min skrivare (Canon iP4300) att fungera när jag kopplar den till Rauterns USB. Kan det vara så att skrivaren inte är kompatibel till Home-nätverk.

Tacksam för svar
Antal svar på detta inlägg: 4
Vilken model av dlink router ,,,
och stöder den att vara skrivar server??

vilket nätverk du har har inte med detta att göra
( du har ett hemmanätverk ) och det skall ligga i intervallet på 192.168.x.x

har du en DIR-120 router så måste du logga in i routern och
köra printwizzard innifrån den , med skrivaren kopplad till usbanslutningen och vara påslagen.

skrivaren skal stödja LPR-protocollet för att det skall fungera.
Jag har inget nätverk ?? Jag har på Kjell & Company köpt Router DIR-120 Incl Print Server. Med min kunskap har jag internet på båda datorerna. Försöker att koppla in skrivaren genom USB porten på rautern.

Får till svar; The Setup Wizard was unable to communicte with the printer ??

Gör jag fel eller är min skrivare (2 år) inte är klar för detta. Tack Göcke. // Erling
förutsättningen är att du skall få routern att känna av att du har en skrivare i USB porten. gör den inte det , så kan det bero på att du gör något i fel ordning
Annons
När jag sätter skrivarkabeln (USB) blinkar en lampa på routern som visar att det finns kontakt mellan skrivare och Routern. Jag kan inte förstå om jag gör fel eller vilket fel jag gör i så fall. Jag använder Set up för D-link 120 som finns på D-Links hemsida. Klarar inte av detta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem