Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Hotmail blockerar Telia-epost

Hotmail blockerar Telia-epost

Hej,
Hotmail blockerar mail skickade från Telia. När jag skickade till personer som har Hotmail-adresser så kom det inte fram till dem.
Följande kom tillbaka från servern:
- SMTP protocol diagnostic: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

tomasc , hos mej fungerar det att sända i varenda riktning..


du bör kolla upp din mailadress och att du har en bra rad ifyllt under ämne.
när du sänder mail

och sänd inte massmail till alla dina användare i adressboken.
Hej tomasc!
Jag hade ett liknande problem. Jag är sekreterare i en liten förening. Problemet var när jag skulle skicka ut kallelse till möte eller protokoll, så de som hade hotmailadress kunde inte öppna det. Jag har telia.com. Jag har vista home premium nu, men innan xp- samma elände. Men jag fick hjälp av jigsaw. Jag hämtade office open och det löste problemet.
En tacksamhetens tanke till dig!!!
Hur har ni ställt in den? smtprelay.telia.com bör det vara.
Annons
Fel!

Så här ska det vara. smtprelay 1.telia.com
tomasc!
Frun fick samma problem i går kväll, och samma returmail som du.
Hon skickar några mail dagligen då hon är är mycket på Tradera, men några massutskick är det inte frågan om och alltid olika ämnen till var och en på ämnesraden.
Vi löste det tillfälligt genom att hon skickar via Gmail till dom som har hotmail adr.

Tomas2
Undrar om det är på raden "Utgående e-post (SMTP)" det ska stå "smtprelay1.telia.com"
Har fungerat lång tid med det som står nu "mailout.telia.com" så varför har det blivit en blockering nu, och varför endast till hotmail adresser?
Google är ju min vän också, när man vaknar!
Sökte och hittade denna: http://www.telia.se/privat/link.do?channelId=-78984&tabId=3&OID=15370153
88&type=EDITORIAL

Måste nog som vanligt klippa och klistra för att få allt med!
Ingram!

Ok,då måste det vara något annat fel.
problemet ligger till stor sannolikhet mellan Telia och Hotmails kommunikation idag

avakta innan ni strular till det i onödan.
eller skriv till telia support och be dem ge en förklaring

Så här skriver Telia på sin sida om detta

E-post
Hotmail har sedan igår blockerat en stor del av de mail som skickas från Telias e-postadresser. Orsaken är att spam gått ut från ett fåtal konton som blivit kapade i samband med de phisingmail som har gått ut senaste månaden. Vi har kontakt med Hotmail och arbetar med att åtgärda det snarast.
När jag läste på länken som ligger till Telia i mitt förra inlägg ser jag att jag ska ändra till:"mail1.telia.com" på raden "Utgående e-post (SMTP)" under fliken "Servrar" när man först klickar på "Verktyg" sen "Konton" och sen "Egenskaper" på sitt konto.
Detta gäller för Outlook Express, som jag har
Var ingen blockering sen här iallafall
Ingarm , det är dessa inställningar som gäller idag, under kommigång
[www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/
?sl=privat_kundservice_support_internet_supporte-post]

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem