Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Felsänd e-post

Felsänd e-post

Jag har från gmail skickat e-post med viktig bilaga till fel person på hotmail.com
Mailet kom inte i retur och då finns det alltså en mottagare.
Finns möjlighet att "radera mailet" innan mottagaren har hunnit läsa det?
Antal svar på detta inlägg: 7
Nej. Det tror jag inte går annat än att via Microsoft stoppa detta, men det är nog utsiktslöst
Det är nog mycket svårt kanske omöjligt att stoppa mailet via hotmail = Microsoft, tror jag också. Kan man där få veta något om e-postmottagaren?
Jag har G-mail ,om jag klickar på "skickade mail" så kan jag ju se alla mail som jag har skickat
Annons
Skicka ett nytt mail till personen du skickade fel till och be att han inte öppnar bilagan, i värsta fall får du väl dra till med att den innehåller ett virus eller nåt??
Det skulle ju kunna gå med tanke på dagens datum?

Man kanske kan jämföra med att man släppt ner ett brev i gula lådan?
Samma sak är det när man klickat på skicka.
Jag tror absolut inte att Hotmail kommer att ta bort mailet. Skickat är skickat, och dom kommer ju heller inte kunna vara hundra på att det just är du som har skickat mailet.. :P

Skriv till mottagaren att du råkade skicka fel, så vet han/hon det.
Jag kan säga att om man ska försöka stoppa eller få ut uppgifter via Microsoft, så fordras det ganska mycket på fötterna för att de ska göra någon åtgärd och det ska gå via deras advokater i STockholm, till USA.
Det här låter sig inte göras i en handvändning
Här kommer en bra historia med tanke på ämnet:
Ett medelålders par i Pajala längtar efter en kall vinter till värmen på Mallorca, där de gifte sig för tjugo år sedan.
Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun.
När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och internet.
Han beslutar sig för att skicka ett mejl till hustrun.
Han stavar tyvärr mejladressen fel och i cyberrymden betyder det att mejlet har hamnat hos någon annan.
I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just kommit hem från makens begravning.
Sonen finner henne avsvimmad vid datorn och läser följande på
skärmen: Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Jag förstår att du är förvånad över att höra från mig, men de har datorer här numera och jag ville passa på att mejla dig. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att få träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.
P.S. Det är djävligt hett här nere ... D.S

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem