Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nyttoprogram

Nyttoprogram

Jag kör med Windows 7 som OS i min dator och har en del program som jag kallar för "nyttoprogram" som städar lite i datorn. Jag tycker att det har blivit lite många program och undrar därför vilka som kanske gör samma arbete och vilka som jag kan plocka bort men ändå har samma möjligheter till att städa i datorn.

Programmen är följande:

Ashampoo WinOptimizer 6
Advanced Diska Cleaner 5
Advanced SystemCare Pro 3.2.0
CCleaner 218
Easy Cleaner 2.0
jv16 PowerTools 2009
RegClean 4.3
Registry Fix 7
Registry Mechanic 8
Vista Manager 2.0.7
Antal svar på detta inlägg: 10
Glömde ett program till:

Ad-aware
Jag skulle bara satsa på CCleaner. Det är ett suveränt program (dessutom gratis och på svenska) som fixar det mesta. Ad-aware bör du ha kvar oxå.
Tjena Raj-Raj

Här lite godis du kan läsa.
Vad gäller din fråga, läs "Del 6"

CCleaner är inte dålig heller för städning.
Avbocka papperskorgen bara.

http://blogg.tkj.se/stada-datorn-skola/

Om du utöver detta kör Defender och Live on Care (IE)
med jämna mellanrum, då klarar du dig ganska långt.'
Gratis dessutom.

upa
Ozzy
Annons
Men...är det sant??? behöver man ha sååå måånga program för att ha en säker och snabb dator???
Själv har jag enbart CCleaner förutom datorns egna, dvs. diskrensning/diskdefraggm. detta trodde jag skulle räcka...??? Raj-Raj, är inte din dator vldigt seeeeg vid ex uppstart?
Raj-Raj
Nu är ju Du inte någon nybörjare. Men det är ändå intressant läsning tycker jag.
I min profil står jag för en 2,a Du för en 4,a
Så jag undrar egentligen varför Du frågar?
Egentligen kör med CCleaner och Defender. Det räcker
Ska kanske tillägga att det är en bärbar dator som jag har köpt begagnad och programmen var redan installerade i datorn när jag köpte den. Det är aldrig fel att höra sig för vad övriga experter har att säga.
lasse940: givetvis så autostartar inte dessa program. Datorn startar kanonsnabbt.
Stänger tråden eftersom hjälpen var lite klen.
Klent?!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem