Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

The Pirate Bay....så här ligger det

The Pirate Bay....så här ligger det

Har fått denna info via mail från en internetleverantör:



AllTele avvisar IPRED-lagen

Som din bredbandsleverantör vill vi informera dig om att AllTele inte sparar kunduppgifter om specifika IP-nummer.
Detta gör att vi inte kan lämna ut några uppgifter ifall dessa begärs ut enligt IPRED-lagen.
Vi avser inte heller att acceptera myndigheternas eventuella krav på införande av dessa rutiner med hänvisning till IPR...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Det handlar enbart om musik och en mix hon själv skapat med med Harry P och hans filmer.
http://www.youtube.com/user/JessicaSnape
Estrid

Jag tror inte att dom stora grabbarna på Warner Brothers tycker om det där, men å andra sidan så tror jag inte dom bryr sig så mycket heller.

Man måste nog ha tillstånd om man skall ladda upp delar av storfilmer på Youtube om det ska vara helt lagligt.
Estrid!

Det var väl ingen höjdare. Mörkt och kusligt! Men inte underkänt.

Men hennes namn var mysigt. Jessica Snape. Det var en höjdare.

P.S Jag vet inte hur man spelar in något på Youtube.
Annons
Leiake

citat
P.S Jag vet inte hur man spelar in något på Youtube.
slut citat

Installera RealPlayer Basic Free
Bocka för den avlånga inspelningsikonen under installationen. allt annat kan du avbocka

När du kör YouTube, ser du ikonen upp till höger i spelrutan.

Men det visste du redan eller hur?
Ozzy!

Spela in något på Youtube och visa mig.

Ge oss adressen! Vi är så nyfikna. Jag lovar!!

Ta något med att gratinera sjötungsfileer. Du är ju kock!!
Bara en tanke om upphovsrätten och ersättning för jobb. Hur länge tycker ni att man egentligen ska få betalt för något man gjort.

Jag menar vi arbetare och hantverkare i Sverige får betalt när vi har gjort något färdigt och sedan bra med det och över till nästa projekt.

Ska till exempel en snickare få betalt varje gång någon använder en dörr han satt upp eller en Volvo arbetare varje gång någon använder bilen han varit med och byggt.
Jag menar nu inte att en författare ska få betalt 1 gång men borde det inte vara en tidsgräns på jobb utfört. Att man kan skriva en hitlåt och få betalt för den varje gång den spelas resten av livet är ju skrämmande.
Emans!

Du har nog fått kläm på detta mysterium.

Jag har alltid gillat dina inlägg. Men nu slår du rekord.
Varje gång jag öppnar dörren, så skall någon få 3:- för detta.

Skona mig!!

I samband med Pirate målet.
Har lite fundering på om det där att låna böcker gratis på biblioteket, det är väl OK. Men är det lagligt att läsa dom lånta böckerna enl. svensk lag?
Adress leiake

apropå Bay. här finns om inte pirater så en och annan Piraya

http://www.youtube.com/watch?v=V4cHQ89NR4c
En intressant artikel om ämnet Pirate Bay-IPRED.
Och som han själv skriver: "Observera att detta inte är skrivet av någon anarkistisk piratyngling, utan en officiell representant på en organisation som företräder flera tusen svenska företag."


[ www.va.se/asikter/bloggar/natet/2009/04/19/darfor-ar-piratdomen-sa-sk/ ]

Och som vanligt klipp och klistra!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem