Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton 2009

Norton 2009

Norton 2009 var installerad när ja köpte den nya datorn. Men det går ut om 2 månader.

Men jag fick en cd med norton 2009. Denna kan jag själv installera i min dator.

Måste man avinstallera den som nu ligger i datorn,innan man sätter i gång med att installera denna cd?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

kolla vilket norton du har i burken,gå sen till tillverkarens hemsida o sök efter en avinstallations fil,program,brukar vara så att man måste avinstallera det man har med ett speciellt prog,från norton innan man intallerar det nya..
Tack lazze!
Annons
Jag installerade Norton 2009 på frugans dator här om dagen.

dessförinnan gick jag in på Installera/avinstallera program.

Det togs bort både Norton-program och tillhörande tilläggsprogram för skräpfiler i Outlock.

Satte sedan i CD för Norton 2009.
allt gick smärtfritt. och förhållandevis snabbt.

jag visste att det kunde förhålla sig som det står ovan. Men jag chansade och det gick vägen.
Ja, tack. Så måste man nog göra. Det går nog inte bara att "spela över" det som sitter i.
På min dåliga engelska,fick jag fram att ,har man andra virusprogram måste man avinstallera dom.
När jag installerade Norton 2009 efter den förinstallerade 60 dagars versionen gick ut. då satte jag in Norton 2009 och den fick avgöra vilket förfarande som var det rätta.

Mycket riktigt. Norton 2009 sa att jag hade en tidigare Norton installerat.
Frågade: ska "vi" avinstallera den innan?
Svar ja.
sedan skötte Det nya Norton 2009 både avinstall av det gamla Norton och automatiskt därefter installerade sig själv. Då stängde den även av uppkopplingen till Internet under tiden och återstartade Internet efter installationen. just för att kunna uppdatera och virussöka.

Det enda jag behövde göra var att skriva in ID-koden och trycka på tangenten.

Verkar som Nya Norton 2009 är gjord för personer med tummen mitt i handen och pensionärer.

Men om det är samma förfarande hos Dig, det vet jag inte.
Tackar Ozzy! Så ska jag prova om 20 dagar.
Efter installtionen stänger Norton av Windows egen Barnadvägg och Nortons egen Brandvägg blir den primära.

under säkerhet i kontrollpanelen står det Branvägg på. Men det är Nortons brandvägg som avses. gån man in och läser därunder så ser man att Windows egen brandvägg är inaktiverad.
Så är det nu åxo. Det är Norton branvägg som är akt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem