Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

ZZ Top

ZZ Top

Finns det några fler på IS som gillar denna grupp?
Har fått skivor av mina barnbarn och jag bara njuuuuuuter!
Vilket ös och vilken rytm! Det är svårt att sitta stilla.......
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

näe, men jag hade det som lösenord för många år sedan :=)
Estrid! Ett tips....om du har möjlighet att lyssna till det.

Själv tycker jag bl a om Meat Loaf.

Fick igång en tråkig fest en gång (jag var äldst, över 50) med låten "Paradise by the dashbord light". Den är grym.

Är övertygad att du skulle gilla den.
Å utseende har han med sig han med, lika som zztop killarna:)
Annons
Justamento.....skickligheten i att skapa bra musik eller att överhuvudtaget skapa sitter inte i fettet eller i skägget. Det sitter i huvudet rakat, orakat eller förväxt. Det bara finns där.

Jaha, nu spelar jag Meat Loaf o ZZ Top....häftigt!!
Nej tyvärr tycker jag inte dom är lika bra som ZZTop.
Dom saknar det som jag uppskattar "dunket från basen". Eller vad 17 det heter. Jag har deras musik på skivor sedan "lång tid tillbaka", så för mig finns det bara ZZTop.
Jag är ju en "gamling" med 50/11 fysiska problem. Men när ZZTop drar igång kan tjärringen dansa och ruska på ändan som i gamla dar. Och det är nyttigt för en Parkinson-drabbad att hålla igång och GILLA musiken.
På sjukgymnastiken är det inte ZZ-top ska Ni veta. Då ska man göra rörelser till ex vis "Calle Schewen" (Evert Tabue). Och hur roligt är det tror Ni?
Jag fortsätter att röra/träna/dansa/ruska på ändan/hela den gamla skruttiga kroppen och mår mycket bra av "ZZTOP:s dunka, dunka. Då får jag igång hela kroppen.
Då kan det vara bra med sjukgymnastiken, estrid.
Jag menar så att du får varva ner emellanåt också:)

Ta med en skiva med zztop dit vet ja!
Dunket gör en glad

Thunderbird
La Grange
Tush
Japp! Så får det bli vid höststarten.
Då kanske det bara blir jag kvar i gruppen. Jag är ensam om att gilla ZZTop!
Men då får väl de andra fjanta runt bland bollar och ribbstolar. Och jag dansar solo till ZZTop!
Motion som motion, eller hur?
ZZ Top är en given favorit... har varit det ända sedan de kom ut med "Eliminator" 1983 och är väl en av de få skivor som man plockar fram med jämna mellanrum.

Bästa med ZZ Top är att de har överlag bra låtar på hela skivan... inte som så många andra, någon enstaka hit och sen bara blaj-blaj för resten.

Läckert att du gillar ZZ Top Estrid! Ett av mina gamla favoritband åxå. Var faktiskt och tittade (lyssnade) på dom i början av 80talet i Köpenhamn, -81 tror jag att det var, stor upplevelse att se dom bara.

Jag gillar väl främst deras äldre plattor. Tres Hombres är en klar favorit.
Lyssna på La Grange... Kanonlåt.

Rocka på Estrid.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem