Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Musikvideos

Musikvideos

Hej !
Jag ska göra ett arbete i skolan om musikvideos. Så jag hoppas att du vill hjälpa till att svara på de här frågorna .
1. Vilken muiskvideo tycker du mest om? Varför ?
2. Vilken musikvideo tycker du är sämst ? Varför ?
Tack för hjälpen .
/ Mia
Antal svar på detta inlägg: 6
Finns tyvärr mängder med bra musikvideos, tycker överlag inte speciellt bra om musiken som kan höras på MTV. Men likväl är mängder med videos riktigt bra.
En av mina favoriter är helt klart "Weapon of choise" med "Fatboy slim"; En riktigt snygg och cool musikvideo, en häftig upplevelse första gången jag såg den!

Den sämsta? Hmm, om möjligt än svårare. Kan inte komma på någon på rakhand. Där har du nog definitionen av en dålig musikvideo, man lägger den helt enkelt inte på minnet. Om man kommer ihåg den av ngn anledning (positiv eller negativ) så har trots allt artisten lyckats..
1. Thriller -> banbrytande
2. Alla där de är lätklädda och juckar mot kameran. Har en dotter på 7 år som avgudar dessa nästintill nakna glädjeflickor. Ingen bra förebild för min dotter med andra ord!
Call on me videon är riktigt skön. rolig och driver lagom mycket med det som händer på gymen. och så skadar det inte med något trevligt att titta på, vilket man återfinner i de flesta videos av den genren.

dåliga videos är svåra att komma ihåg, men många är det.
Annons
1. Wamdue Project - King of my castle, låten var fantastisk och videon med aerikaniserade mangafigurer var grym. Kom perfetkt i slutet av tonåren med, kanske inverkar på valet.

2. Prodigy-videon som Jonas åkerlund spelade in, den där man ser det ur första person och han grisar sig och glider runt. Att sen Joans inte presterat bättre än så är ganska tydligt.
Just det, en fruktansvärd video är även Cardigans - loosing my favourite game. Helt fantasilös ripoff på en Red Hot Chilli video, fast usel...
Gå in på www.dr.dk/boogie

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem