Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Har ni en eu moppe?

Har ni en eu moppe?

Hejsan!

Vi funderar på att skaffa en eu moppe, en sån som får gå i 45.

Vad är det att tänka på om man ska köpa en?
En begagnad är det frågan om i så fall.

Hur mycket benin drar de?

Antal svar på detta inlägg: 4
Det finns många eu mopeder till försäljning på Blocket. Själv är jag inne på min andra moppe. Först hade jag en Batioan, en "Kinamoppe". De är billiga med trafikförsäkringen. Insplanet tar endast 1495:-/år för många modeller.

Nu har jag en Piaggio Fly 4T. En underbar kraftig sak. Jag rekommenderar en 4 taktare. Mer miljövänligt o du slipper blandningen av olja o bensin och de stinker mindre. Ljudet är mer behagligt. Många föredrar 2 taktare då de oftast kan upplevas som starkare och lättare med service. Men Kina mopparna som oftast är 4 taktare finns finns det hur mycket som helst. De drar ungefär 0,2 l per mil.
Patrikke!! Om du trimma ,dra den mer bensin!! Mina barnbarn kör så det ryker!!
hejsan, var och provkörde en eu-moppe från china igår men den var väldigt svag i uppförsbacken, såg att han har borrat hål i kröken och ljud dämparen kan det bero på det tro? skulle få köpa den för 1500:- en -05a registrerad och allt men vill ju inte skuva den uppför, någon som har något tipps?
Annons
Jag köpte en 2-takt kina moppe till min son, den går i 70 otrimmad (detta är faktiskt sant) och den drar nästan 0,5l/mil. Till hösten när förarbevis erätts med riktigt körkort (AM) kommer nog alla begagnade EU-moppar sjunka i pris pga att det blir betydligt dyrare med körkort.

Mitt råd: Köp inte för dyrt och tänk på andrahandsvärdet. Köp ingen 2-takt om du är rädd för bensinförbrukning.

Lycka till!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem