Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Arbetslös

Arbetslös

Sverige är ett kul land!!

Ha,Ha Hör här!!

Det finns massor av folk som skulle vilja komma ut och få ett jobb i vårt land.

Det finns ju jobb att få.

Men i stället tar man hit folk i från Polen att sätta plantor i våra skogar. 12 miljoner plantor ska ner i marken.

Det är ju värre än torskens transport i från nord Norge ner till södra Sverige... Eller östersjöns torsk ner i genom Europa till Frankrike.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Thomas2!

Troligen så tänker du som jag.

Jag vill inte ha mer invandrare Det räcker nu.
Men tydligen så är det ingen svensk som vill plantera skog.

Jag åkte buss med en brunögd. Körde du så ryckigt på din tid.
Skona mig.!!!

Jag tycker bara att man kan ta dom arbetslösa som redan finns här,i stället för att inpotera arbetskraft i från andra länder.

Men det är väl det som kallas handel över våra gränser! Eller gå över åån efter vattnet.

Skona mig!!
Det handlar ju inte om att "importera arbetskraft" utan att ta emot människor som är hotade på ett eller annat sätt i sitt hemland. Eller har jag missförstått invandringspolitiken helt och hållet?
Annons
Det var inte det,denna tråd handlar om Estrid! Utan varför ta man inte arbetare som reda finns i Sverige. Svenska som invandrare,dom skulle nog vilja ha ett riktigt arbete att gå till,i stället för A-kassa,eller soc. bidrag.

Dessutom är väl inte Polacker hotade på något sätt längre. Men dom jobba väl kanske billigare!
Jag var för långsam, så här kommer resten.
Det handlar ju inte om att "importera arbetskraft" utan att ta emot människor som är hotade på ett eller annat sätt i sitt hemland. Eller har jag missförstått invandringspolitiken helt och hållet?
Får man säga: "Det räcker nu"?
Ska Sverige ta ansvar för alla som på ett eller annat sätt måste fly?
I dagens Sverige finns problem så det räcker (Rosengård ex vis). Vi klarar inte att ta hand om de som redan finns här och behöver inte fler nya "svenskar"!
Egentligen en sanning som inte är sann. Tittar man på befolkningen i stort och ålder så behöver vi verkligen nya, friska krafter för att klara av försörjningen av gamla, sjuka och övriga behövande i många, många år framöver.
Så här kan man hålla på och diskutera länge, men personligen är jag rätt less på "AliBaba" och hela hans släkt och vänner som enligt alla lagar och regler på ett helt korrekt sätt "skor" sig på vårt välfärdssystem.
Och jag anser också att många, alltför många bara lever i vårt land utan att göra ett endaste dugg utan utnyttjar det sociala systemet fullt ut.
Jag håller helt och hållet med Dig Thomas2. Glömde att skriva det. Alla har lika värde, men ......
Kolla läkarkåren , där undrar jag hur det är ställt!
Man gå till doktorn och får en som inte klarar av det svenska språket.

Hur kan han då gissa vilket problem jag har?

Samtidigt läser man lite notiser om arbetslösa läkare osv.

Visst går det att ta emot mäniskor som är hotade i sitt eget hemland så det inte kan bo kvar där.
MEN ska de jobba här så ska de naturligtvis gå samma väg som vi svenskar oh inte få massor med genvägar osv.
Det skapar bara trubbel i slutändan.

Leiake! kollade du på busschaufförens brunöga
Denna tråd skulle inte handlar om att ta emot invandring. Utan varför inpotera arbetskraft när det redan finns i Sverige. Ex. i från Polen. Samtidigt gå folk här med A-kassa. Jag tror nog att man hellre plantera skog än att gå arbetslös.
Fasen vad det stinker här.
Pellet!! Sitter du med huvudet mellan benen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem