Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

EU-valet

EU-valet

Detta är mig en gåta. Dom vill man skall rösta. Men vad skall man rösta på?

Jag fattar inte något om jag skall vara ärlig. I kväll kör Sverker sitt Plus. Då skall jag titta på detta mysterium. Plus Europa

Om ni går in på bifogad länk. Klicka på" Ledamöter". Kartan visar något grått till vänster om Sverige. Det är Norge. Dom är inte med. Det enda landet i världen som har pengar i sin kista.

Klicka på Sverige. Där ser ni ett tjugotal svenskar som jag aldrig har sett förut.
Skall man rösta på någon av dom.

Det är ju som att köpa grisen i säcken.

www.europarl.europa.eu/elections2009/default.htm?language=SV
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hur går röstningen till då?
Tänk er riksdagsvalet i sverige, eller kommunvalet.
De sägs att man ska rösta men hur många vet vad dom röstar på?
Jag är för ett kunskapstest om vad de olika partierna står för, klarar man inte det så får man inte rösta.
Jag vågar lova att 50% av de som röstar inte skulle klara ett sådant test.
Att sen klaga på regeringen och tycka att dom är idioter är ju inte så begåvat när hälften av de som röstar inte ens tillhör begåvningsreserven bland dagisbarn.
Läs på, lär er, eller överlåt röstbesluten till de som har kunskapen.
Det var ett bra förslag netspell!
Det är säkert många som röstar som deras föräldrar alltid gjort och som deras föräldrar alltid gjort och... osv.

Fast att få regeringen att besluta om ett kunskapstest är väl inte så lyckat kanske.

Då förlorar de ju röster
Annons
patrikke!

Nu har jag läst på om val av ledamöter till EU.

Inom kort så "dimper" det ner röstsedlar i din brevlåda. Sedan knallar du iväg till namngiven röstlokal den 7 Juni. Konstigt att dom inte lägger valet mitt i semestern. Då kommer det ju inte så många och stör dom. Ha,ha!!

Om du nu är moderat så kryssar du för en moderat på valsedeln. Jag röstar inte på något parti. Så jag kryssar för Marit Paulsson. Hon är en värdig ledamot för lilla Sverige. Hon och jag tycker inte om hundar och snus.

Oss emellan. Jag "skiter" i val av ledamöter.

Marit Paulsson!!!! Hon byter ju åsikter i ett kör!! Likaså parti!! Hur många partier har hon varit med iiiiii!!
Vilken politiker byter inte åsikt då?

Fast politik får vi inte diskutera här.
Nej!! Håll er till EU-valet. Det är upplysande information om än onödig enligt
min åsikt. Det verkar totalt meningslöst att rösta på en enskild person som jag inte vet något om.
Totalt meningslöst att rösta i EU-valet! Dom gör var dom vill i alla fall. Man fattar ingenting var dom syssla med. Debaterna är ju ett enda tjafs i munnen på varandra.
Men förbjuder dom vårt SNUS!! Har dom skitit i det blå skåpet!!
Ingen röst från mig!
Vi skall bara leverera råvaran. Vi har inget att hämta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem