Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åldringsvård

Åldringsvård

Jag vet inte hur många här på IS som såg Uppdrag Granskning häromkvällen ang åldringsvården här i landet. Jag blev rent ut sagt skitförbannad. Djuren har alltså mer rättigheter här i landet än våra gamla. Det finns alltså de äldre som inte har varit ute på ett helt år. Är det värdig efter att ha slitit och släpat ett helt liv. Nog är dom väl ändå värde lite mer. Jag skulle vilja starta ett upprop där jag skulle vilja ha alla fyrtiotalister med mig. Det är nämligen vi som står näst i tur. När vi väl sitter där orkar vi inte klaga och alla har inte anhöriga. Jag blev bara så f-bannad så jag kände att jag måste åtminstone skriva av mig.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Allting ska ha sin egen ordningsföljd.

Djuren först sen är det fångvården som ska ha nya tv-apparater och nytt gym, sen ska kommuncheferna ha sitt efter, Sen på slutet kommer åldringsvården och skolan om det finns något kvar, annars kan man ta av kaffekassan på hemmet och skolkassan som eleverna samlat ihop till skolresa eller liknande.

Så ser jag det i alla fall.
var är det på väg? har inte personalen något att säga till om? var är vanligt sunt förnuft och empatin för hur andra känner sig. dom som brister från början måste ju vara 40-talisternas barn eller? finns ett talesätt som man sår får man skörda. verkligheten kommer alltid ifatt. börja med att byta ut cheferna till vanliga knegare som verkligen vet hur det ser ut och kan gå till dom har mera sunt förnuft än folk som har suttit på skolbänken tills dom är( färdigutbilldade)
låt folk få jobba sig upp i herrarkin istället för att ta in (färdigt) folk som inte har någon livserfarenhet utan bara (gått i skola)
babo43!

När man hamnar på särskilt boende(ålderdomshem) då är man så skröplig att
man inte ens orkar sitta upp längre stunder.

I regel brukar personalen placera sina skyddslingar på en solig uteplats. Men det blir för varmt. Då "dånar "dom

Tyvärr så hamnar vi snart där om inget oförutsett inträffar. Men att nedvärdera
personalen på åldringsvården är inte juste. Dom kan väl inte hjälpa att vi blir gamla och orkeslösa.

Men så mycket erfarenhet har jag av åldringsvården att dom ger dig mat och tak över huvudet.

Men jag längtar inte dit i alla fall.
Annons
Detta har iåför sig inte med tråden att göra men jag måste bara skriva.
där jag jobbar så finns det 2 som blivit uppsagda pga arbetsbrist och så har företagsledningen mage å ta in skolelever för att praktisera istället för att återanställa dom 2.
jag å 2 till går på förlängd uppsägning så man blir förb..! Jag tog vd´n idag å ställde han mot väggen å frågade hur tror du vi känner va! Kolla upp detta med facket annars så ringer jag till dom. han skruvade på sig å sa att han skulle ringa, ska bli intressant å se om han ringer annars blir det liv i luckan.
babo43.
Jag har inte ens läst de andra inläggen som folk skrivit efter ditt..
Men jag vill bara säga att själv är jag livrädd att bli gammal i det här landet.
När man hör och ser och har upplevt hur de gamla behandlas i Sverige så blir man f-n i mig mörkrädd. Tänk bara att få liggsår eller aldrig få komma ut i friska luften eller mat som inte ens ger smak och näring för att leva och ha hälsan? Vården de får är under all kritik och det är INTE personalens fel utan politikernas som inte ser till att ordna fram resurser. Jag beundrar dom i personalen som jobbar rö-en av sig för att de gamla ska få det så bra som möjligt. Jag har sett så mycket elände bland åldringarna så jag har egentligen inte någon lust att prata om det, för det gör mig så ledsen. Och tyvärr är detta helt oberoende av vilka som regerar. Men de som byggt upp samhället för flera årtionden sedan är inte ens vatten värda. Tack för mig.
Ivaloo! haha du gammal!? Skämtar du?!
jigsaw.
Fattar du inte? Jag sa att jag är rädd att bli gammal och har anhöriga och vänner som blivit gamla och inte haft och har det så bra. Fattar inte att du kunde missuppfatta mitt inlägg?? Men alla gör vi fel ibland.
Antagligen för många NG.......
visst gör så.
Vad menar du jigsaw? Förklara.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem