Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lång tid att scanna med Malwarebyts

Lång tid att scanna med Malwarebyts

Idag är det frågestund hehe. Har Malwarebytes Antimalware och är väldigt nöjd med programet. Nu till mitt lilla dilemma: Det tar väldigt lång tid att göra en fullständig scan på min dator, ca 1tim till upp till 1½ timme. Uppdateringarna funkar klockrent och går snabbt.
Har Vista Basic om det har meddet att göra. Finns det andra program som gör ett lika bra jobb men kanske inte tar så lång tid på sig om nu min tid är helt acceptabel. Har även SuperAntiSpyware och den går betydligt snabbare när den gör en full scan.
Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 5
Tja, skall det tugga igenom alla dina superduperediteringspowerfastenerantivirusprogram och browsers så finns det väl ingen kraft kvar till att driva Windows?
haha den va bra Pellet!
Har ingen annat igång vid scanningen annat än op sys å avasten. dum e jag men så in i korkad e jag inte så jag kör igång en hel drös med prog så jag dödar både cpu å ram innan jag scannar.
Jag laddade ner en 30 dagars gratisversion av Trojan Remover o den funkar bra.

Den scannade min dator på 30sec.
Annons
tiden för en fullständig scan , har ju mer med hur många filer den scanar
och hur den scanar filen/filerna

att jämföra program , då måste du veta att de scanar på samma sätt.
Göcke
Tack min käre datorguru av stora mått. Om nu SuperAntispyware och Malwarebytes scannar likadan det kan jag inte svara på men att dom scannar ungerfär samma filer det kan jag säga, ja det gör dom eftersom jag suttit å kollat med gämna mellanrum på dom när dom scannat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem