Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ålderdomskrämpor

Ålderdomskrämpor

Ett mycket gångbart ämne på ålderns dagar.

När jag möter gamla polare så brukar man ju fråga "hur mår du". Förr om åren svarade man "fint som fan". Numera blir det "sisådär".

- Jaså! Ja det är samma här.
- Men din son mår väl bra?
-Jo, men han sitter inne 4 år för väpnat rån.

Själv rensade jag lite ogräs i trädgården. Nu har jag så ont i ryggen så att jag tror jag "smäller av".
Antal svar på detta inlägg: 5
Köp en autoklippare,så slipper du åtminstånde klippa gräset.Så igen alla land,slipper du rensa ogräs.

Sälj huset!! Flytta till åldringsvården... Vilket elände!!
Thomas2!

Kanske inte ålderdomshem. Jag tar nog en omväg över en insatslägenhet med
hiss och nödlarm först.

Men som en kvinna på TV sa. Jag hoppas jag dör "knull och full".
Det verkar vara det rätta. Men sådan tur har man väl inte.
Jag ska då aldrig hamna inom åldringsvården... trots att min fru jobba där.
Annons
leiake.
Vad gäller Nödlarm i hemmet. För att det ska fungera/aktiveras, måste man vara Teliakund.
Annars är det kört.
Finns händelser då åldringar tryckt och tryckt på sina larmknappar, ingen kommer. Den/de hade Tele2 eller annat abonnemang. Så när man blir gammal måste man vara klar i knoppen.
Det gäller för oss äldre att vara pålästa när det ringer en säljare av abonnemang. Och orka stå emot deras inlästa svada.
Man mår som man förtjänar brukar det ju heta, nu skall man ju inte dra alla över en kam, men visst är det många av oss äldre som bara sitter o klagar och inte gör ett enda försök att nå en förbättring.

Jag hade för ett par år sedan stora besvär med rygg och en svår huvudvärk, tog tabletter dagligen, ända tills en god vän lockade med mig på ett gym. Trodde man var alldeles för gammal för sådant, men fann att det fanns många som var betydligt äldre än jag, här finns bl.a en 85 årig dam som tränar 3 gånger i veckan.

Alla mina problem är som bortblåsta, jag mår psykiskt och fysiskt som för 20 år sedan, och önskar alla ni som sitter och har ont skulle prova på detta, det är mångfalt bättre än att stoppa i sig en massa tabletter, som bara lindrar för stunden.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem