Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Inspelningsbar digitalbox

Inspelningsbar digitalbox

hejsan, jag har en Samsung DTB-P770V med 80 gig hårdisk. skulle vilja spara några filmer som jag har på den och bränna ut på dvd, jag tog ur hårdisken och kopplade den till datorn men det är ett konstigt format på filerna, vet någon om något konverterings prog som funkar?
hälsningar.
Jocke
Antal svar på detta inlägg: 6
Kanske nån vet om du talar om vad det var för format på filerna.
http://www.pricerunner.se/pi/229-1098517/Digitalboxar/Samsung-DTB-P770V-DVB-T-Tw
inTuner-80GB-produktinformation

enligt denna ska det vara MPEG1 och MPEG2 filformat och om jag inte är helt fel ute så går det att spela upp med tex WinDVD.
Jag tror att det är något jättekonstigt format på hd.
Du får skaffa en dosa och föra över filmerna till datorn via den istället tror jag.
Annons
möjligen är det ett linux filsystem, och i så fall kan det räcka med att skapa en
livecd med linux för att kunna kopiera filerna
det är en hög med mappar och lika många vita brev av något slag när jag kollar på dom står det TYP.TV-FIL och dom är alla på 0kb när jag öppnar mapparna är det 1-5 st filer som heter data1 ,data2 osv när jag kollar på dom står det Filtyp. Fil och dom ligger på ca 500mb st,
tack Göcke men det hjälpte inte med linux får nog göra som Patrikke föreslog jag får leta åt den gammla Dazzle boxen jag har men hadde varit lättare bara att convertera filmerna.
tack för svaren jag fått
jocke
joakim39 , man måste skilja på att kunna läsa filsystemet på hårddisken (formateringen som den har)
och kunna se filnamnen.

kan du läsa filnamnen på dem via windows , så kan du bara kopiera över dem till en annan disk och döpa om filändelsen på dem för att testa om de är
körbara mpeg filer.
med lämligt program
här kan du kanske se vilka program som kan köra filer med de olika filendelserna.
www.openwith.org

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem