Söndag 22 december 2024 vecka 51
Forum
Kategori: Hobby och motor

Mopeder

Mopeder

Hälften av alla mopeder är trimmade står det i GP idag. Jag trodde det var fler.

Man ser ju inte under hjälmen vem som kör. Men går mopeden tyst och framföres i laglig fart. Då kan man vara övertygad om att det är en kvinnlig förare. Tjejer är mer förståndiga.

Att en moped är trimmad bryr mig inte. Men när dom kör med raka rör och för ett "d-la" oväsen.

Då blir jag irriterad. Troligen är jag inte ensam. Eller hur.???
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

De kunde gott få gå i 50 så att de slipper bli stoppklossar i trafiken.

Sedan det där med ett jävla väsen, Hur hade du det när du var 15 leiake?
patrikke!

Ha,ha!

Du skall då avslöja allt. Din "djä-a" kuk!
Patrikke och leiake! Var ni så mycket bättre när ni var femton år? Själv började jag köra moppe när jag var tretton år! Inget att skryta med, men man lekte rommen av sig. (körde trimmat)
Annons
Så "djävla" får man inte skriva då?
För att återgå till ordningen.

Ni är alla mina vänner. Varken ni vill eller ej.

Men "patrikke" och hans inlägg. Hur var du själv när du var 15 år.

Skona mig. Det var det bästa jag hört och sett.

Men Eu moppar gör väl ca 60-70 km -----min sons gjorde 60 km med mig .....var orginal ----den farten tycker ja räcker skulle aldrig tillåta min son trimma en moppe till att gå 90 -100 km ......Den inte bygd för såna hastigheter vad gäller bromsar ,,,,sen att man får åka i shorts å bara en hjälm på huvet är mig en gåta ......Nä sänk moped till13 år låt ta körkort 16 år mycket av dt här försvinner???????
I ett tidigare inlägg så skrev ja om EU mopeder.

Själv har jag inget bilkörkort utan kör en EU moped. Det bästa köp jag gjort.

Den är inte trimmad direkt, men strypningen är borta och som bäst gör den ca 60. Håller med leiake (för en gång skull) att det är tjejer som framför moppen när det inte låter och farten är ok.

Vi som kör Eu moppar kan aldrig bli en stoppkloss. Vi får inte köra på motorleder eller motorvägar. Där vi får köra är oftast en giltig hastighet på 50-70 och förhoppningsvis så kör vi utmed kanten så alla bilister kommer förbi.

Kör man som jag, en 4-taktare så varken låter det eller stinker det. Drar ungefär 0,2 l/mil. Så.....fram för EU moppar...funderar på på motorcykel!!!!!????
En eu moppe får gå i högst 45 om jag inte har fel, det innebär att det blir en liten kloss vägarna om hastigheten är över 45.

Även om jag kommer ikapp en eu moped som kör efter kanten så kör jag inte om utifall det kkommer ett fordon från andra hållet.
Det ska finnas en vingelmån.

Patrikke! Helt riktigt. Har varit med om bilförare som inte gör som du.

Det är riktigt att en Eu moppe får göra högst 45, men oftast gör de faktiskt mer.

Min första moppe var en sk "kinamoppe". De var otroliga på att få upp hastigheten med enkla justeringar.

Men som leiake sa om tjejer, vi är förståndiga. Är själv 57 år så jag tar det dj....t försiktigt och flyter med trafiken. Men det är faktiskt härligt att dra i väg med en som i mitt fall en ganska stor o tung moppe som kan dra på lite.
Jag har precis skaffat moped (är 15). Men ja ser ingen mening med att trimma mopeden... man kan ju bli tagen av polisen. Om man vill köra fort kan man väl vänta tills man är 16 och skaffa lätt mc istället.
Fast det är ju alltid kul att åka fort, min moped går i 60-70, men ska inte vara trimmad, men ja vet inte om ja litar på förra ägaren ;)

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem