Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

C-pen

C-pen

Funderar på att köpa en OCR-läsare för att underlätta betalningen av fakturor. Är det någon här på forumet som har erfarenhet av en dylik?

Om och i så fall vilken rekommenderar ni? Var in o kollade på NetOnNet där fanns det med två prislägen, men det kanske finns fler tänkbara?

Anna
Antal svar på detta inlägg: 7
det funkar med den billigaste om det bara är så liten text du har att läsa in.

jag har använt 8000 modellen i en ruskigt massa år ända tills jag glömde att
ladda upp den , då ville den sen inte gå igång.

har du en flatbädds skaner så funkar den också. och då kan du skana in annat också
Såg att det fanns även detta i samma prisklass men av utrymmes skäl så får det bli en C-pen! Den kostar ju några hundra så rädslan ligger väl i att man köper fel, vilket jag har gjort många gånger när det gällt datortillbehör!
det är i så fall bara det att den inte kan skana in bild som är minus.

jag har använt även en handskaner som både tar bil/text men den blir rätt otymplig att ta med sig.
Annons
Menar du då tal med minustecknet framför, eller? Jag har för mig att leiake hade den tråden uppe för ett par år sen om OCR, det skulle vara kul o höra om han köpte sig en penna?
nej bildinläsningen saknade jag i pennan. vilket minne du har, jo alla de där sifrorna var ju uppe på tapeten för något år sen.
leiake får väl svara på det det.
Det blev ingen penna. Det kom ju e-faktura istället.

Det blev ett fåtal fakturor med OCR-nummer kvar för min del att skriva manuellt. Men troligen kommer alla leverantörer att införa denna finess.

E-faktura är troligen framtiden.
Tack för svar! Men jag har liksom en känsla av att jag inte har så mycket framtid att se fram emot! I våran ålder får man väl leva i nuet!
Det gäller att leva som om varje dag är den sista o dä ä nog så jobbigt dä!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem