Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fantasin är det inget fel på

Fantasin är det inget fel på

Har väl nån gång fått nåt konstigt "Nigeriabrev" som var så omtalat för ett tag sedan, men detta brev var ju nästan roligt;

ATTN:BENEFICIARY, I humbly believe that you are an educated person coupled with the fact that you know very much that Fraudsters are everywhere trying to defraud unsuspecting individuals of their hard earned money. l am MRS FARIDA WAZIRI. CHAIRMAN Economics and Financial Crimes Commission (EFCC) OF THE FEDERAL REPUBLIC OF NIGERIA. We came across your email address while going through the list of people that have recieved fraudulent mails from Nigerians. Per-adventure you fell victim to fraudsters[scammers],and we are looking for evidence from you so that we can get these people and prosecute to life imprisonment for tarnishing the image of our country and making the world an unbearable place. Hence,We implore you to take precautions.In addition, Stop replying any mails you suspect for the time been. Forward every of their mails directly to this office,So that we can commence Investigation.Your interest will be highly protected and you may be Compensated financially if you cooperate with us. We understand that some of these fraudsters claim to be in London England but be rest assured that we know they are operating from Nigeria. We implore you to assisit us with this investigation. We may compensate you with $500,000.00 for all your help. Please forward all fraudulent e-mails to efccdepartmentag1@gmail.com. Thanks Your faithfully, Signed, FARIDA WAZIRI Chairman, Economic and Financial Crimes Commission
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag väntar på att någon vill översätta detta.

Skulle vara roligt att läsa det på svenska:)
HAR LÄRT MIG PÅ IS ATT MAN SKA INTE ÄNNS ÖPPNA SKRÄPET
Testade med Googles översättningsfunktion. Blev väl inte helt rätt men ändå acceptabelt

TTN: STÖDMOTTAGARKATEGORI jag ödmjukt tror att du är en utbildad person som tillsammans med det faktum att du vet mycket att bedragare överallt försöker lura intet ont anande personer för sina surt förvärvade pengar. l am MRS Farida Waziri. CHAIRMAN Economics and Financial Crimes kommissionen (EFCC) av Federala republiken NIGERIA. Vi kom i din e-postadress och samtidigt gå igenom listan över personer som har fått falsk e-post från nigerianer. Per-äventyr du föll offer för bedragare [scammers], och vi söker efter bevis från er så att vi kan få dessa människor och åtala till livstids fängelse för att skada bilden av vårt land och att göra världen en outhärdlig plats. Därför Vi bönfaller er att ta precautions.In Dessutom Stopp besvara alla brev du misstänker för Temne varit. Vidarebefordra alla deras post direkt på det här kontoret, så att vi kan påbörja Investigation.Your intresse kommer att vara mycket skyddad och du kan kompenseras ekonomiskt om du samarbeta med oss. Vi förstår att vissa av dessa bedragare anspråk på att vara i London, England, men att vara säker på att vi vet att de fungerar från Nigeria. Vi bönfaller dig att assisit oss med denna undersökning. Vi kan kompensera dig $ 500,000.00 för all din hjälp. Skicka alla bedrägliga e-postmeddelanden till efccdepartmentag1@gmail.com. Tack Din troget, undertecknad, Farida Waziri ordförande, ekonomi och ekonomisk brottslighet kommissionen
Annons
fjällkobonde!

Jag har inte "öppnat" mailet. Jag vet var jag gör, men mailet kom till mig på MSN och texten fanns där utan att behöva "öppna" det. Vill inte vara taskig men, "änns" stavas ens.
Haha, sofus!
Vad stavas med r,

Du verkar ju ha fått världens tillfälle att tjäna pengar nu:)
patrikke!

Shit happens! Jag gled med fingrarna på tangentbordet! Ähum! vad skall jag tjäna pengar på nu då??!!
Vi bönfaller dig att assisit oss med denna undersökning. Vi kan kompensera dig $ 500,000.00 för all din hjälp. Skicka alla bedrägliga e-postmeddelanden till efccdepartmentag1@gmail.com. Tack Din troget, undertecknad, Farida Waziri ordförande, ekonomi och ekonomisk brottslighet kommissionen


Så stod det i ditt mail, där kan du tjäna pengarna:)
ingen fara sofus
Goa gubbar är ni allihopa!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem