Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skriva ut..

Skriva ut..

hej, har installerat om allt , nu när jag ska skriva ut,hamnar jag i spara,vet att det går att ändra det, men har glömt, har office 2003 och xp
Antal svar på detta inlägg: 7
har du installerat en skrivare så kan det vara en
bock på skriv till fil
i skrivarinställningen
Man kan kolla via Kontrollpanelen och skrivare att rätt skrivare blir AKTIV, har för mig att det ibland kan komma något som heter Microsoft Ofiice dokuments Image writer. Har haft problem när jag skiftat skrivare så vill den ta över om man inte högerklickar på inlagd skrivare och anger som standardskrivare.
tack för svaren, men det verkar vara drivrutner för USB2.0 som är väck...finns de att hämta gratis...??
Annons
Är det skrivarens drivrutin du talar om nu, eller XP:s USB drivrutiner. Det verkar osannolikt att USB drivrutinen i XP har försvunnit tycker jag.
Har du tittat i enhetshanteraren om det är ett stort gult frågetecken vid någon enhet?
den går att använda ,skrivaren har börjat funka, och övriga funktioner , men jag har 9 gula ?, och 1 gul !...
Då fattas det en massa drivrutiner för dig. Frågan är ju vilka som saknas
Vi kanske skall backa och fråga om det är en märkesdator, isåfall ladda hem drivrutinerna, samtliga av dem från deras sida.

annars så är det att jaga information om moderkortet
och använda sig av deras drivrutiner.


vet man inte vilka som det blir problem med så ta bort dem som är ? på i enhetshanteraren och starta om datorn.
vid uppstart så skall det komma upp vad den finner för något , anteckna namnet och sök på det , eller skriv det här i forumet. så kanske någon kan hjälpa till. om inte datorn själv kan finna lämplig drivrutin igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem