Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bilder till USB

Bilder till USB

Jag ansluter USB i datorn, kollar "Den här datorn" och ser att den anslutits

Går till "Mina Bilder" Flytta eller Kopiera men då kommer skylten upp att jag ska sätta in USB, fast den redan är ditsatt

Likadant är det om jag sätter in en tom DVD el CD skiva

Jag har ingen Brännare, är det där felet ligger? eller nån som vet, varför det blir så här

Tacksam för svar

Berit

Antal svar på detta inlägg: 4
Du måste ju ha en brännare annars så har du ingen nytta med att sätta in en DVD eller CD-skiva. Har du en DVD/CD brännare i datorn eller bara en CD-Rom spelare?
Kopiera till usb bör ju gå utan att man har en brännare i datorn. (har man en i källaren så räknas den inte)
Berit när du ansluter USB minnet så får du ju upp en ruta som heter Flyttbar disk välj där Öppna mappen för att visa filerna. Då får du upp en ruta kan stå bl a Documents klicka på den så har du en öppen mapp.
Gå till dina bilder och sedan drar du över de bilder du vill ha till USB-minnet. Eller så makerar du ett antal bilder eller en hel mapp å sedan kopierar du sedan klickar du i USB-minnets ruta å klistrar in.
Gör du på detta sättet så bör du inte få de problem du har.
Annons
Raj-Raj, patrikke, misko

Tack för era svar, har bl.a. provat misko´s recept, men jag kommer inte längre än till att Flyttbar disk visas, går ej att öppna någon mapp som visar filerna, trots tryck på alla knappar som går att trycka på. Får istället upp skylten att jag ska sätta in USB, fast den redan är insatt.

Vet ej om det är fel på Datorn eller på den som sitter bakom

Jag får väl försöka prova någon annan variant

Ha en fin midsommar (lite i förskott)

Berit

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem