Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Ladda ner film lagligt

Ladda ner film lagligt

Jag fick pc för allas nyhetsbrev idag och det stod bla att man fick ladda ner film helt lagligt via bittorrent.
Jag gick till den sidan ooch tittade lite och det fanns filmer som kostade 149:-!

Om jag ska köpa en film för 149:- så ska jag ha en skiva som filmen är lagd på.
Finns det ingen gräns för vad saker får kosta i sverige?

Jag tyckte att det var dyrt i alla fall, sen går hela min månadsranson med bandbredden åt också om jag skulle ladda ner en film.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Står så här längst ner på sidan:

"Allmän information om webbplatsen:
De spelare ni hittar på vår webbplats strömmar från andra webbplatser. Dessa strömmar är filer som finns på Internet och hittas med spindlar som använder samma index som Google. Webbplatsägarna har möjlighet att gömma materialet från att hittas (som vi länkar till) och de har givetvis även möjlighet att flytta, låsa eller ta bort materialet. Strömmarna bäddas in likt resultat av Google Bildsökning fast istället för bilder indexerar vi filmer. Hot, klagomål och dylikt adresserat till oss angående detta kommer att ignoreras."

Har kollat lite på en utav filmerna delvis ( He's Just Not That Into You (2009) ) formatet är en DVDrip rippad av den Ökände axxo inom piratvärlden så själva filen är olaglig.
Kvaliten är vanlig AVI kvalitet utan text .... så jag undrar om den sida är så himla laglig...???
Fast den finns på internet och allt som finns på nätet är väl lagligt?


sant patrikke, det är inte olagligt att titta, men själva sidan länkar ju till olaglig material ...
Annons
Är det lagligt att länka till musikvideos på YouTube ?
Upphovsrätt kan aldrig kringås. Det är faktiskt lag på detta förfarande.

Om grannen har satt färskpotatis för att han tycker det är gott.
Då går jag och gräver upp hans potatis och äter upp. Hur glad blir han då.

Det finns så mycket på nätet som är gratis. Men vi skall ha det som är lite olagligt.

Läste att hårda straff döms ut världen runt. Så om ni vill slippa att få er ekonomi i trasor. Så låt bli att jobba med detta olagliga.

.
Ska vi återgå till ämnet?
Hur det kan vara dyrare att ladda ner en film än att köpa den?
Hittade en bra länk om ni orkar läsa. Jag läste lite i alla fall. Puh!!

Om upphovsmannen tillåter Youtube att spela hans alster, så är det ju OK.
Jag har sett att fler länkar har stängst ner däremot. Dolly Parton t.ex. Hon ger inte bort något gratis.

Elvis är ju död. Så där tydligen fritt fram.

http://www.sweden.gov.se/content/1/c4/26/85/146cffc2.pdf
sorry patrikke, var inte meningen att frångå från ämnet ...
Prissättningen är ju fri.

Men vill du betala mer för att ladda hem en låt än att köpa den i affär, så skyll dig själv.

Jag har sett filmer som kostar 9:- att ladda hem. Men då är dom jämnåriga med mig. Alltså totalt värdelösa.
Ingen fara, det ar ju hänt mig nån gång att jag spårat ur ibland i nån tråd

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem