Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Uppdatera datorn automatiskt?

Uppdatera datorn automatiskt?

Jag undrar om det finns något program som laddar ner och uppdaterar alla andra program som man har på datorn automatiskt när det släpps en uppdatering. Tycker det är så jobbigt när jag ska lyssna på P1' Sommar och se program på kanal5 då den alltid ska klaga på senare versioner av programvaran.
Antal svar på detta inlägg: 10
spindelkvinnan !

Såg ditt inlägg om kyssar. Ha,ha!
Motparten kommer säkert ihåg. Han/hon??

Själv har jag en HP-dator med inbyggt Windows.
Dom sköter alla uppdateringar. Tro mig. HP alltså!!
Jag fick stänga av vissa funktioner.

Du måste nog köpa lite nyare grejer.
Köp HP. Med Windows recovery.

Du ångrar dig inte!!

Jag kör själv med ett program från FileHippo som kallas Update Checker det visar nya uppdateringar men man måste själv installera dom
Tvärs emot leiake så har jag själv byggt ihop min dator som har 4 år på nacken nu (förlåt leiake inte illa menat alls)

Automatiska uppdateringar på alla program kan ju vara både nackdel och fördel ...
Fördelarna är att man slipper uppdatera dom själv
Nackdelarna (enligt mig) är att när man startar upp datorn då börjar den söka efter efter uppdateringarna och datorn kan lätt låsa sig eller tar lång tid att starta upp
Jag själv har bara ett fåtal program (2-4st) som söker uppdateringarna själv, mina populäraste program, resten sköter jag manuellt...

Till frågan, om hur man får ett program att uppdatera sig, jag brukar gå in i inställningar på den aktuella programmet och aktivera uppdatera automatiskt (sök efter uppdateringarna vid start) om det nu finns med ....


PS solis_51 hann skriva innan mig och FileHipo är också att rekomendera
Annons
Sorry för dubbelpost...

liten beskrivning om FileHippo på Svenska hittar man bl.a. här:

http://www.bloggliv.se/filehippocom-update-checker/

och till själva ner laddningen hittar man här:

http://www.filehippo.com/updatechecker/

DedaPera!

FileHippio. Det programmet mår inte bra. Jag ser det på popup.
Det blixtrar för ögonen. Då är det sjukt. Undrar om inte dom säljer möbler till
minderåriga. Låtsasmöbler!!

Du har ju samma funktion i enhetshanteraren.

leiake, har själv inte de programmet har bara hört en massa bra om den, jag för övrigt gör alla mina uppdateringar själv utom Windowsupdate, Nod32, Windows Defender å ett eget program till som sköter sig automatiskt


men nu börjar vi spåra ut igen frågan var ju inte denna... förlåt
Det där med automatiska uppdateringar är på både gott och ont. Det värsta är när Windows/Microsoft Update gör uppdateringar utan att man får bekräftelse på att det finns att uppdatera. En del smyginstalleras utan ens eget veto.

Nu är väl dessa inte i och för sig av ondo. Men man vill ju gärna veta vad en ev. KB-xxxfil står för. i förväg så att säga.

Min dator talar om för mig att nu finns det saker att uppdatera!
och då säger jag ok. så gör den det!
pensionär !

Du menar Windows Update. Det är en säkerhetsgrej. Inget annat.

Men hon "spindeln" har nog andra program som behöver justeras.

Vi går inte in på det.

leiake, nej det jag gör tyvärr inte :( Tackar för hjälpen ska kika närmare på FileHippo och eventuellt be om hjälp från någon som kan komma över o kika närmare på min dator ;)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem