Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Kattförsäkring?

Kattförsäkring?

Är det någon som har erfarenhet av detta och vet vilket
bolag som har prisvärda premier.
Antal svar på detta inlägg: 10
Tag kontakt med Agria
Tipsar om två bra kattägarsidor... katt.nu och katter.nu, finns bra forum på båda där man kan få svar på det mesta gällande katter. Väl mött. Carl-H
Jag har min hund försäkrad hos folksam, inga problem hittils med det.
Men jag råder dig att ta in offerter från flera bolag innan du bestämmer dig.
Alla bolag som jag sett lämnar offerter här på webben, glöm bara inte att jämföra det finstilta i villkoren.
Olika bolag ersätter samma typ av ärende på olika vis.
Lycka till med kissen.
/B
Annons
Har två katter försäkrade i Folksam, en katt i Agria, två hundar i If.
Förutom Bosses råd så rekommenderar jag också:
Checka maxutbetalning per år och extra tilläggsförsäkringar, typ ska du ha Agria optimal eller maximal veterinärvård - eller ska du ha Ifs VeterinärXtra - och vad kostar det extra o.s.v.
(det kan bli *** så dyrt om det händer nått och din katt måste vara kvar på djursjukhuset under exempelvis fem nätter + efterbehandlingar - kan vara värt en tilläggsförsäkring på ca. 125:- per år - för att kunna få hjälp med max 30000:- /år, istället för max 15000:- /år... men det är min personliga åsikt).
Som vanligt när det gäller försäkringar är det en djungel, följ Bosses råd och jämför.
Oj det blev smileys där det skulle stå kronor... f´låt...
CG , det ändrar jag ;), jag lade in ett blanksteg imellan - /
0:- / ánnars så blir det så här 0:-/

mvh // göcke moderator IS
Morran lycka till med försäkringarna, våran katt gick avsiktligen till skogs i sommras 17år gammal.
Tack Göcke - ska försöka komma ihåg till nästa gång... det är inte första gången jag gör så här...
gå in i skogen med din katt och begrav katten levande . ock skicka de här pangarna till de människor som inte har levebröd .
den här sortens bolag är det bästa som jag kan rekomendera dig.
tack
Sisso kan hoppa i kanalen med sitt skitsnack! Det är så utbota dumt så det finns ingen anledning att kommentera vidare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem