Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Torrent hastighet?

Torrent hastighet?

Hej.
när jag laddar ner filer ifrån Pirate Bay så varierar hastigheten i min klient(BitComet 0,56) kraftigt. Alltifrån 100kb/s ner till 0kb/s.
Vad beror detta på? är det min klient? eller mitt nätverk, eller är det trackern som är ostabil??
jag kan ha så mycket som 50 seeds och typ 90 leechers men ändå så går hastigheten upp och ner hela tiden.
Snälla hjälp.. jag har ingen aning om vad som gör att det flexar så..!
Antal svar på detta inlägg: 7
Hastigheten går upp och ned. Sen kanske du inte har öppnat ordentligt med portar för trafiken om du sitter bakom NAT och så kan det vara så att du delar ut för låg hastighet eller så delar de du försöker tanka i från för lite bandbredd.
Jag testade på Torrentreactor.net... verkade inte vara några problem..
kanske är trackern som är instabil?
Ok.. går segt som fan!!!
nu har jag skapat en NAT regel som ser ut såhär...

Allow BitComet LAN,* WAN,* TCP,23000-24000
jag kör BitComet på lyssningsport 23000!
Annons
Du borde använda standard portarna för BT istället för egendeffinerade.
Just ja, det kan ju vara en idé att forwarda portarna till ditt interna ip nummer åxå vilket inte det du ställt in där gör.
hmm

ok... vilka är BT:s standardportar? och om inte jag minns fel... stryper inte vissa ISP de portar som anses vara BT standardportar?

hur forwardar man sin interna IP till NAT?? jag vet vad min interna IP är.. men skall jag binda den till min Interna IP eller ett IP segment?
Kolla på BT:s hemsida står faq där om vilka portar det är. Telia stryper iaf inga portar. Och hur du forwardar dina portar i din router får du läsa i manualen om.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem