Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Förstärkare till mobilt bredband?

Förstärkare till mobilt bredband?

Glad sommar på er.
Är det någon som vet om man kan köpa någon förstärkare till det mobila bred bandet ? Har mobilt från Telenor har även telefonen där, funkar men är segt.
Jag befinner mig i husvagnen i Högsäter på Dal. Det skulle vara lite trevligare med bättre mottagning. Någon som kan tipsa mig?
Ha en skön sommar. Själv åker vi till Istrien (Kroatien) några veckor.

Tomas
Antal svar på detta inlägg: 9
Förstärkare för sändning är inte att rekomendera , eftersom risken är att man stör andra, däremot att koppla till en yttre riktantenn , som ger viss förstärkning i en riktning, är godkänt.

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=85389
Har dock inte provat denna själv och vet inte om det funkar

[ www.infoferenda.com/webbshop/antenner/tillbehor/antennadapter-universal.html ] ..
Jag testade en liten antenn när jag hade telias mobila bredband, det funkade inte, det var en antenn som man satte brevid skärmen.

Nu har jag ice.net och har en riktantenn som sitter på taket, den är riktad mot en av deras master och det funkar bra, det ger en viss ökning av dataöverföringshastigheten. Fast det funkar bra med de antenner som sitter på deras modem med.

Det är mina erfarenheter av antenner.
Annons
Själv har jag Telia mobilt bredband 10/Mbit,,funkar kanon överallt
10/Mbit?
Hur snabbt är det?
Vad är den faktiska hastigheten?
10 Mbit = 1.25 MB (MegaBytes) = 1280 KB/s (KiloBytes per sekund)
Tack för svaren ska kolla med en riktad antenn, för det går väl inte att koppla in sig via tv-antennen?som jag har ett uttag ledigt.

Tomas
tango1953 , det är fel frekvenser som TV-antennen är avstämnd för
Tack Göcke då behöver jag inte fundera på den varianten.
Ska höra mig för i affären om en riktad.
Tomas

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem