Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur har en pensionär det

Hur har en pensionär det

He,he!

Det undrar nog många. Det låter tråkigt. Men så är det inte. Inte om man har nära till bykrogen. (Jag skojar naturligtvis)

Vad som däremot är ett dilemma är en viss orkeslöshet. Den gillar jag inte.
Det är jobbigt att klippa gräsmattan. Ändå har jag en självgående.

Om intresse finns. Så kan jag "blogga" på Internetstart Forum hur jag som
pensionär har det. Vi börjar i morgon. Då berättar jag om dagen innan.

Hoppas jag kommer ihåg.
Antal svar på detta inlägg: 6
leiake
Detta med orkeslöheten håller jag med dig om.Jag är 75 år och har väl haft tur,
men det sista året tycker jag det har tilltagit.Jag tycker också det har blivit jobbigt att klippa gräsmattan,fast min gräsklippare är inte självgående. Det är kanske dags att skaffa en dylig
haha , orkeslös blir jag alltid , när det skall klippas gräs.
måntro är man allergisk

Men däremot vore det intressant att veta vad en penssionär gör på sin fritid
det sägs ju jämt att man får mer att göra , när man blir penssionär.

odlar ni en hobby eller ramlar det på i en vanlig lunk
utan att göra spännande saker om dagarna.
Kör en pensionärsbloggtråd, leiake

Den kommer att läsas med intresse:)

Är det tillåtet att kommentera i den också tro?
Annons
Är väl lite upp till var och en som pensionär hur mycket man får att göra å hur man vill angagera sig.
Att man inte hinner med som pensionär är väl lite att det är ingen väckarklocka som väcker en på morgonen, utan sömnen blir tills man är utsövd. Sedan läser man ju tidningen lite mer noggrannt å sen blir det tanke på vad skall jag göra idag? Kommer gärna en tanke att det tar jag senare eller i morgon. Nästan dags för 11:a kaffet, blir inte några 10 min, utan det blir nog 30 min för man kanske missat något i tidningen. Så fortsätter dagen i lungt tempo, så narturligt svar blir när man får frågan om att hjälpa till med något annat.. jag hinner inte jag har så mycket att göra..
Men mina åtagande är Ordf i PRO förening, ledamot i samorg i kommunen för PRO, adjungerad ledamot i PRO distriktstyrelse. Data å hemsideansvarig för PRO distriktet, sekreterare i jobbpensionärsföreningen, kassör i lokala folkföreningsarkivet. Sedan har jag tillsyn å skötsel av 3 fastigheter i JKP utöver mitt eget hus å tomt med 1000m² gräs att klippa.
Sedan måste ju InternetStart sidan gås igenom flera ggr per dag¨, så man inte missar något.
Leike,,, jag hinner inte med någon bykrog,,, men blir ju istället några försök att vara före dig på Eyeballs...
Så nog tusan har jag mer att göra som pensionär,,, haft tanken på att anställa någon....
Saken är klar! Jag kör min första "blogg" på Internetstart i morgon. Det
blir spännande. Jag blir nog först i Sverige med med detta i min åldersklass.

Jag har manuset redan klart. Det har hänt lite av varje idag. Så det blir inte
händelsefattigt. Jag lovar.

Jag kör varje dag vid 10-tiden ungefär.

Hoppas jag kan sova i natt.

Misko! Du skriver inte så ofta. Men när du tar sats. Då blir det ordentligt.
Du är för Gooo!

10 var det:)
Fast då är ju jag på mitt jobb, eller arbetsträning som det heter.

Skriv förståndigt leiake så att din bloggtråd blir kvar, jag vill kunna läsa den

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem