Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensan

Svininfluensan

Man börjar bli lite "skakis". Inkubationstiden är 1-7 dagar. Alltså medeltal 3dagar.

Jag hittade en sajt som ger svar på det mesta. Många missförstår nog hur det smittar. Själv har jag kronisk lungsjukdom så jag åker väl in i en respirator på
stubinen om det finns någon ledig när jag drabbas.

www.krisinformation.se/web/Pages/Page____31265.aspx
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Svininfluensan farlighet verkar vara så överdriven så att det inte är sant. När tom läkarna står som frågetecken och undrar över myndigheternas överdrivna panikreaktion..

Det har ju faktist visat sig att Svininfluensan är en väldigt mild variant av vanlig influensa. Lägre dödlighet än vanlig influensa, mildare symptom.. Kortare sjukdomstid.. (Oftast bara upp till ett dygn innan man tillfrisknar)

Vad är det då alla har sån panik för? Man borde väl i så fall vara räddare om man drabbades av vanlig influensa, eftersom att den är aggresivare och har högre dödlighet..
Men som alla vet så är det nästan enbart gamla och sjuka, samt folk med nedsatt imunförsvar som drabbas hårdast. Men så är det ju med vilken influensasjukdom som helst.
Fajjer!

Jag hoppas du har rätt. Det ligger en på Norrköpings lasarett just nu som inte är överens med dig.

Vi får vänta och se. Vaccin kommer inte förrän slutet september. Det hinner hända mycket innan dess.
Jag kollade på Apotekets hemsida. Handsprit och Alcogel med ett literpris på
300:-. Det är ju dyrare än köpa Explorer på systemet.

Om man nu är inbillningsjuk. Kan man tvätta händerna i vodka och bli av med
influensaviruset på så sätt.????

Någon som vet!!
Annons
eller så dricker man Vodkan och angriper (dödar) bakterierna inifrån
DedaPera!

Då får man ta en kallsup. Viruset angriper ju luftvägarna.
Det var ingen bra ide`.
Får man tillverka egen sprit i rengöringssyfte?
Är det någon på Forumet som har haft influensa någon gång. ??

Jag tror jag har haft. Men är inte säker. Tidsschemat stämmer inte med Hong Kong eller Asiaten. Men feber och elände har jag haft några gånger.

Media kallar det svininfluensa denna gång. Hade det hetat "grissnuva". Då hade man inte varit ett dugg orolig. Men nu väntar jag bara på döden.

Varför gör dom så. Jag tvättar händerna så att "skinnet" håller på att lossna.

Men det är nog meningslöst att hålla på att skydda sig. Vad tror ni???

Det roliga är att svininfluensan inte ens kommer ifrån svin. Svin kan inte ens bära smittan.. ;)
Det har funnits en tidigare variant av svininfluensa som faktist kom ifrån svin, och den varianten som det talas om nu är visserligen väldigt lik denna influensa, men den kommer som sagt inte ifrån svin.

Ni som föddes på 50 och 60-talet eller tidigare klarar denna epedemi bättre än vad vi som är yngre gör. Ett liknande influensautbrott utbröt nämligen under den tiden, som gör att ni från den årskullen klarar viruset bättre än oss yngre..

Hur går det föresten för ynglingen som fick lunginflamation och blev inkopplad i en ECMO-maskin? Har vart iväg på semester, så vet inte om läget är det samma eller om det blivit bättre eller sämre?
Fajjer!

Du är för Goo!

Jag känner mig genast lugnare.

Hade mannen på sjukhuset dött. Då hade vi hört det. Jag lovar.
Men troligen är han pigg och frisk.
Tyvärr är han fortfarande livsfarligt sjuk, däremot så är den skotska kvinnan inte längre livshotande sjuk!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem