Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

McAffe Family protection

McAffe Family protection

Har en vän som har installerat McAffe family protection vilket i sig gick bra och allt fungerade som vanligt under kvällen utom att att det inte gick att logga in på de andra konton som finns. PC:n stängdes av och startades idag MEN nu kan ingen logga in på den... Lösenord eller anv. namn är fel.
Family protection är inget antivirus så det ska fungera med Norton i det här fallet, men vad är det som hänt? De enda användarnamn och lösenord som skrivits in är samma som förut även i Family Protection.
Någon som har haft liknande problem? Kan man inte gå in någon bakväg eller måste man försöka koppla HD:n till en annan dator och ta bort programmet eller?
Antal svar på detta inlägg: 2
prova med felsäkert läge. Det brukar vara tangent F8 under uppstartsfasen för att komma dit.
Att koppla HD till annan dator kanske inte hjälper eftersom du sannolikt måste in i registret och peta

Det finns något avinstallationsprogram att ladda ned och köra, men det hjälper väl inte nu eftersom ni inte kommer in i burken
http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches
/MCPR.exe


Jag hittar inte programmet bland deras produkter. Jag misstänker en kollision med Norton iaf.
Hon fick hjälp av supporten att avinstallera McAfee prg men det går fortfarande inte att logga in. Jag har bett henne att prova med felsäkert läge och göra en systemåterställning först och om det inte går skapa ett nytt konto i felsäkert läge. Låter det som en vettig början? Varför supporten inte hjälpte henne med ett nytt konto när de ändå var inne i hennes dator är för mig obegripligt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem