Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Sanndrömmar

Sanndrömmar

Jag är intreserad av drömmar som senare visar sig vara sanna. Jag har själv drömmt drömmar som visat sig slå in.
I vintras drömmde jag att min mamma 82 år ringde mig och sa att hon ramlat o armen hennes var alldeles blå. Jag sa att jag kommer o tittar på hennes arm, och det gjorde jag. När jag kom till henne var det alldeles som hon sagt armen var blå, men envis som hon är ville hon inte åka till läkare o jag fick gå hem utan att fått hjälpa henne.

Nästa dag kom min mamma på besök och jag blev glad att min dröm inte var sann. Två dagar senare ringde hon och allt i drömmen slog in, armen var blå och hon vägrade åka till läkare. Jag blev nästan rädd när jag insåg att allt blev som i drömmen. Jag hade berättat hemma för min man och på jobbet samma morgon som jag haft drömmen annars hade nog ingen trott mig.

Är det någon som har haft liknande upplevelser, eller har en vettig förklaring hur man kan drömma om det som senare ska hända så skriv och berätta.

Sömntutan
Antal svar på detta inlägg: 2
Vettig förklaring har jag inte, men vist har jag haft sådana drömmar som senare har slagit in, och det märkliga är att just såna drömmar känns verkliga när man drömmer dom, både positiva och negativa drömmar som man inte vet riktigt när det inträffar och kan inte påverka dom heller....
En tid drömde jag drömmar som jag glasklart kunde relatera tillbaka i minnet. Varför jag skrev ned dem i en drömjournal. Jag kanske ska gå tillbaka och se om några stämmer in och har hänt senare i verkligheten. Men journalen lade jag ner. Tog för mycket tid och ganska meningslöst tyckte jag då. Ska kanske återuppta detta. För det händer att jag får drömmar än i dag som etsas kvar i vaket tillstånd.
Vore ju intressant med statistik i ämnet. Men är det seriös sysselsättning egentligen. Känns lite löjligt. Men det forskas visst i sådant också vill jag dra mig till minnes, men då heter det väl drömtydning och är väl en helt annan femma.

Annars har jag varit med om Dejà vu. Känslan av att ha upplevt något tidigare.
Men det är en annan historia.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem