Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Gräsklippare är ett elände

Gräsklippare är ett elände

Varför måste en gräsklippare låta så mycket.

Mina grannar tror att det bara finns ett läge. Full gas.
Men jag har en självgående och den går så fort på fullgas så jag hinner inte med utan måste sänka gaspådraget. Därför blir min väldigt tyst.
Den smyger sig fram. Minst sagt.

Tyskland har förbud mot gräsklippning lördag och söndag. Ingen dum grej.
Då kan man sitta i trädgården och njuta i två dagar i allafall.

Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

leiake... Du kan väl ihop med grannarna köpa så där 4 -5 får. Dom för inget oväsen av sig. Klipper gräset gör dom så det nästintill blir en golf-green. Gödsling blir även den miljövänlig. Nackdelen är att alla blomrabatter klipps till golf-green också, så när dom klipper så slår du upp lite å bara njuter av tystheten.
Ber era grannar att köpa autoklippare,den låter ingenting... och den gör jobbet själv!!! Hängmattan gäller!!
Vad är alternativet? Anlägga plattor i trädgården? Hyra in ett par får då och då för "gräsätning". Vi har en rel. ny Husqvarna R 152SV som går på Aspen 4t bränsle. Den bullrar 93 dB i mina öron varför jag använder hörselskydd. Nere i Schweitz där vi bor permanent är det förbjudet att klippa på helgerna.
Annons
PonGot!

Jag gillar gräsmattor.Dom är mysiga.

Men tråden gällde om det behöver väsnas så förfärligt att ansa dom. Jag tror inte det.
Det måste finnas ett skonsammare sätt att klippa gräs.

Jag är ju bondpojk, så jag kan det där med lie. Men den använder man ju bara
vid lite högre gräs. Det är svårt som f-n att slå 3 cm högt gräs med lie.

Däremot är det rätt lätt med meterhögt gräs. Om man kan skärpa lien. Det kan jag ,konstigt nog.

Det finns ju både batteridrivna samt eldrivna gräsklippare. Men dom låter faktiskt nästan lika mycket. Det är konstigt. Det är kniven som låter mest.
Det är med ljudet från gräsklipparna som med propellerdrivna flygplan. Det är propellern som låter mest, iaf oftast.
Vadå gräsklippare. Grannen hade anlitat en fima som klippte häcken.
Ett sådant fruktansvärt oväsen. Å höll på i två timmar gjorde hon.
misko!

Bä,bä vita lamm.

Tro inte att får är ljudlösa. Dom kan om dom vill. Tro mig.
Jag har gått en fårklippningskurs. Man sätter dom på ändan och dom blir som
förlamade. Helt otroligt.

Jag fick godkänt trots ett par små blodfläckar.
Oskar!

Hon hade nog fel grejer att jobba med. Det låter som hon körde med röjsåg.

Jag har en eldriven häcksax. Den är rätt tyst. Men troligen är det inbyggt slirskydd.
Så när den inte orkar längre så tjuter den som en gris.

Alla som inte har trädgård vill ha en.
Alla som har trädgård vill bli av med den.

Ha,Ha Varför är ni så ljudkänsliga? Det är mysigt att det dåna lite i från grannarna. Då vet man att dom lever.
Vad har fartreglaget med ljudet att göra mer än att den går snabbare? Vår gamla stiga-gräsklippare ökar inte motorvarvet bara för att man gasar på självdriften? Däremot har vi ett reglage för att öka motorvarvtalet, och då låter den betydligt mer. Men det har inget med fartreglaget att göra.. :P

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem