Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Parfymchock. Aftonbladet 090802

Parfymchock. Aftonbladet 090802

En av de mest besökta, vilande, trådarna härunder handlar om just dofter och hur dessa styr och påverkar den som har SHR/MCS. Doftöverkänslig HELA året, sid 9 just nu.
Den antingen roade eller oroade.
Det mest glädjande är att antalet besök ökar hela tiden, vilket jag tolkar som att fler söker kunskap. Den är en lätt ryggsäck att bära. Med kunskap kan man även välja förhållningssätt. Jag vill inte tro att det är en måttstock på att fler känner problem.
Läste en del från amerikanska sidor igår, även inlägg. Kände igen mycket från IS, både på ont och gott.
Men det som berörde mig mest var den om var spädbarnen ligger hos föräldrarna
-vid armhålan, med all deo, varmt tvätt-och sköljmedel
-vid halsen, med rakvatten, parfym och hårvårdsprodukter.
För skojs skull, räkna hur många doftande produkter du har på dig just nu.

http://www.youtube.com/watch?v=yBUo5jvQcp8

Antal svar på detta inlägg: 7
Förlåt, det blev ju fel länk
http://www.youtube.com/watch?v=aA__q4LTR5Q
Jag fattar inte hur Zlatan kan vara så värdelös på Svenska. Han är adopterad och uppväxt i Sverige. Har gått i svenska skolor m.m. Ändå så pratar han så värdelös svenska att man börjar undra om hans hjärna sitter i foten.. För fotboll är det enda han är bra på.. :P
Jag har räknat dofter som jag använder nu, det blev inte mindre än 17 stycken!









Skoja bara, enda doften som är här är svett.
Annons
Patrikke
Tack för att du tänkte till. Det värdesatte jag.
Att lukta människa är faktiskt helt naturligt.
Vi t.o.m väljer partner med hjälp av näsan, sägs det och tror jag.

Undra på att vi har så många skilsmässor när så många döljer sin naturliga doft. Falsk marknadsföring.

Fajjer
Parentes: men visst är Zlatan född i Malmö? Han talar skånska, en dialekt, precis som Danne Stråhed, bara ett exempel.
Ni som kommer in på gamla minnen ibland. Minns en flicka (visst var det benämningen på 60-talet) hemifrån som åkte till Stockholm, tre hela veckor tror jag att det handlade om. Med hennes språkbegåvning så var skånskan ganska utraderad efter det.

ja att svettas är naturligt och nödvändigt,svett skall dock tvättas bort emellanåt annars är jag rädd att det lilla barnet som ligger i armvecket får framtida men av odören,frågan är om det blir bättre av hemska odörer av antisvettproduckter?
Hej,

visst tvättar man sig och då med doftfria produkter och dessa finns NUMERA att tillgå från topp till tå !
Stackars alla barn som inte har någon talan vad gäller dofter och kemikalier, som alla vuxna tycks gilla allra bäst!
Hur går det för barn som har stora problem med dofter i förskolan och skolan? Vem hjälper dem i deras svåra situation?

Är du intresserad av att läsa en fortsättning?

Gå då till Facebook http://www.facebook.com/group.php?gid=149742399929&v=info och du finner In the air - be aware , där tar vi emot för diskussioner angående hur dofter och kemikalier påverkar oss dagligen.

Välkommen!

Ingvor
hon som startade
Doftöverkänslig HELA ÅRET!
Nu kommer jag att få en massa skit för detta!
Svett. Skulle denna naturliga substans kunna funka som en slags deodorant då eller? visst finns det överkänsliga personer som inte tål det ena eller andra men ska vi vanliga tänka på detta jämt så kan man ju lika gärna stanna framför sin dator och aldrig gå ut.
Sen ska man väl inte ösa på sig en massa parfym så man luktar som en parfymaffär utan lagom är bäst.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem