Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fråga angående datorskärm

Fråga angående datorskärm

Ännu en jävligt dum fråga!
Jag har en så kallad tjockskärm. (finns det mer än jag som har såna ännu)?
Nu till min lilla fina och genomtänkta fråga: Behöver man egentligen skärmsläckare till en sån? Ska väl inte finnas nån chans till fastbränning på en sån va!
Antal svar på detta inlägg: 10
Skärmsläckare har väl funnits innan plattskärmarna fanns, och då fanns de väl av någon anledning?
Jag tror att det kan finnas risk för "fastbränning" även på de skärmarna som har lite hull (tjockskärm)
Patrikke
du är allt en liten skämtare . Om jag har en mapp med bakgrundsbilder då? Kan det hjälpa så jag slipper skärmsläckaren.
Om du inte sitter vid datan kan du väl låta skärmen gå ner i vänteläge efter en viss tid?
Då sparar du ju energi=pengar.

Eller tryck på knappen på den
Annons
intressant fråga! patrikke vilken knapp skall tryckas??????
Finns det ingen av/på knapp på din skärm cicero?
Jodå patrikke!
Vänteläge har jag inte på denna skärm/dator däremot så kan jag välja att stänga av skärmen eller låta hela datorkonkarongen gå ner i viloläge. Vi får se hur jag gör.
Tack patrikke för hjälpen
Jo det finns riskt för fastbränning. Har sett det på jobbet där vi haft övervakningskameror som bara visar en statisk bild hela tiden
Jag har faktist sett fastbränd text i TFT-skärmar på min gamla arbetsplats dator, där man stämplade in..
Jag vet även att PLASMA-skärmar kan brännas vid.. Man har ju varnat för att inte lämna TV-spel igång m.m. under långa stunder om man använder sig av en PLASMA-skärm.

Hur det ser ut med LCD vet jag inte.. Men det kan säkert också brännas vid.
Tack för era svar då får skärmsläckaren vara igång.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem