Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Inspelningsbar DVD alt. Digitalbox

Inspelningsbar DVD alt. Digitalbox

Hej,

söker bästa alternativet för att kunna spela in program från TV:n. Är därför nyfiken på alternativen inspelningsbar DVD samt digitalbox med hårddisk. Eller annat alternativ, om någon har förslag..

För o nackdelar, egna erfarenheter, rekommendationer, bästa köp osv..

Möjligheten att se ett program o spela in ett annat, jag har fått förklarat för mig att det inte går att spela in en betalkanal på, ex Kanal 5 på Boxer o samtidigt se en annan betalkanal, ex TV4 Sport utan man kan endast se någon av de fria kanalerna samtidigt. Är detta riktigt..?

Tack för hjälpen!

Antal svar på detta inlägg: 3
Jag har köpt Canal Digitals HD box för 1,5 år sedan då den var ganska ny och från början var det lite problem med att hårddisken i den hängde sig och betedde sig konstigt. För några månaders sedan så laddade jag ner en ny programvara till den och då har den en stabilare gång. Med den är det då inga begränsningar i inspelningen av betalkanaler samtidigt som man tittar på en annan betalkanal. Hårddisken i den är ganska stor jag har då hittills bara fyllt ca 20 % av den men eftersom jag tittar på det jag spelat in så raderar jag det så den blir nog aldrig full. Enkelheten att spela in gör att man spelar in mer och det innebär ju kanske att man tillbringar mer tid framför TV:n vilket kanske inte är så bra för ölmagen men det får man leva med. För att det ska fungera med att spela in en kanal medan du ser en annan innebär ju att du måste dra dubbla kablar till parabolen (om det är parabol du har) det i sin tur innebär att du måste byta microhuvud på parabolen om du inte har en plats för ytterligare en kabel.
skulle nog skaffa en inspelningsbar dvd. har en digitalmotagare med hårdisk kör marksända boxer paketet, fördelen är att man kan se på ett prog och spela in ett annat, nackdelen är att det går inte att föra över filmerna till datorn så man kan bränna ut dom på dvd och ta med sej filmerna om man tex åker på semester
Köp en inspelningsbar DVD med HDD, så har du inget problem, har en sådan och på den finns också möjligheten att spela in från videokamera och eventuellt bränna på DVD.
Där finns ju en redigeringsmöjlighet med, om man har spelat in en film från en reklamkanal så är det ju möjligt att ta bort reklam pauserna om man skal ha den på DVD, annars spolar man över reklamen.

Jag har denna: http://kund.upptec.se/pdp/11360samsung_DVDHR755_pbsw.pdf
Kan nog tryggt lägga ut länken för denna finns nog ej i handeln längre, men dom nya har nog än bättre funktioner!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem