Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia adsl..

Telia adsl..

...har jag men krångel nu. Det står längst ner på datan "anslutning till lokalt nätverk 3 en nätverkskabel är inte ansluten. Jag kilade iväg och köpte nytt modem men det hjälpte inte så det är något annat fel. Enligt Telia så är det inget fel på bredbandet heller, har kollat alla kablar men de verkar sitta där de ska. Någon som har en susning om va det kan vara för fel? "surfar" nu runt med 56k uppringt . Rätt segt faktiskt.
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

i IE8 Nere till höger. Välj "Anpassa" i markerat fält, skriv önskad storlek på text.
t.ex. 125% Det har jag gjort och det ligger kvar vid ny uppstart.
Om jag nu fattat Ditt problem rätt
Nu har du testat allt utom att byta telia eller byta hus

Sladden TILL modemet, är den också bytt till en ny?
I ditt fall så skulle nog jag ringa telias support och kolla om det inte är något strul från telia ändå.
Jag har ff men principen är den samma. Det är bara det att när jag ökar textstorleken så omfattas inte alla sidor konstigt nog.
Varje gång jag är inne på tex is-sidan så måste jag trycka Ctrl+ för att öka textstorleken.
Annons
Patrikke Jodå, sladden bytte jag också men tålamodet tog slut så jag åkte till skroten och kastade varpa med skrället. Nu är det inget problem med uppkopplingen utan bara det här med storleken på texten som bökar.
Ett typiskt i-landsproblem att bli irriterad över något sådant men så är det.
Jag använder även FF
Och har ändrat till detta.

Gå till Verktyg/Inställningar/Innehåll. Direkt under Standardteckensnitt Times New Roman Storlek 16
Gå in i Avanserat.
Serif Storlek 16
Courier New Storlek 13
* "Minsta storlek " *16 ( Det är den här som bestämmer hur stor texten blir på hemsidorna.) Testa med strl 20
så ser du direkt om det stämmer....

Astreisk = ändrat storlek till....

I alla fall hos mig. Och de ligger kvar.

Jag tror standardstorlek "Minsta storlek" är på 14

De övriga teckensnitten påverkar inte hemsidans text vad jag förstår.
pluppen
Det hör väl egentligen inte hit. Men kör "Avant Browser" Då får Du inte problem med teckensnitt. Samt Du får så mycket annat på köpet per autoamtik efter rätt inställningar av programmet. Dessutom är den snabbare än FF
Ja, det var mej det var fel på och inte datorn Det fungerade.
Bra Ozzy.
Ozzy har rätt Pluppen!!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem