Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Vista Home Premium

Windows Vista Home Premium

Jag har följande dator.

Problem är att när datorn står ett tag utan att göra nåt på den så låser sig Windows Vista kan inte göra nåt förutom att röra på mus-pekare!
När jag klickar på Ctrl + alt + Del så funkar den igen som vanligt när jag får upp Aktivitetshanteraren. sen låser sig datan också när jag gör på den också t.ex. inne på MSN..O måste göra igen CTRL ALT DEL....Vad kan va felet?
tacksam för svar de som vet nån lösning till detta.

Windows Vista Home Premium 32 Bit
Asus Notebook F5SL
Processor Inter(R) Core(TM)2 Duo CPU T5850 2.16 GHz
DDR Ram 4 GB
Hårddisk 500 GB
Grafik Kort ATI Mobility Radeon HD 3470 512 MB
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

mycket jobb bara, för att kanske inte hitta felet.

då kan du lika gärna bränna en Linux iso och köra linux från den
går både snabbare och datorn är orubbad ännu.
min första tanke var virus eller nåt annat oönskat av nåt slag. men det märker du efter du ominstallerat, uppför sig datorn likadant efter ominstallationen så är det mest troligt hårdvaran som bråkar, eller om det är något du installerat på nytt så om du har installerat nåt program som kan orsaka det. Så innan du installerar en massa program testa datorn några dar och se om den är normal eller inte.

Glöm bara inte bort dina säkerhetsprogram. kan vara nåt av dom som har nåt skumt för sig, även dom kan krångla om du har otur.
tack för de kommentar.Har formaterat datan.kommer inte installera nåt på den än.Ska testa några dagar o se om den funkar som det ska.Ifall det låser sig igen.Då måste jag lämna in den på Service eller få ny dator :S
Annons
jaha Admir-Z Balkan?? är det ett nytt land som uppstått? själv är jag från skandinavien gissa vilket land!
hahah nej.Men säger så för det är lättast o förstå vart jag är ifrån.Jag är från Bosnien.
japp du klämde fram det,klokt och upplysande tack

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem