Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vårdcentral

Vårdcentral

Är ni nöjd med er vårdcentral för 100:-/besök.

Jag fick nyss ett brev där jag efter ett tag fattade att vi måste vara det.
Annars kostar det 200:-/besök om du vill byta.

Jag har aldrig varit på den vårdcentral som erbjudits mig. Men där får dom vara väldigt otrevliga om jag skall åka till en flera mil bort. Som dessutom kostar dubbelt så mycket.

Detta "jippo" är ett fruktansvärt slöseri med skattemedel.


Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Äsch, det är med Vårdcentralen som med många vaktbolag.. Har man inte kompetens nog att bli polis så kan man ju alltid bli väktare..
Det är samma med vårdcentraler.. Har man inte kompetens nog att bli läkare på sjukhuset, så jag kan ju alltid söka till vårdcentralen som läkare..

Jag har fått den erfarenheten under hela min livstid i Linköping iallafall..

Gravida som som har fått diagnosen "Inflammation i livmodern"

Farsan fick sin sent gångna dubbelsidiga lunginflammation diagnosiserad som förkylningshosta.. Han låg inlagd på intensiven i en månad, en vecka efter denna diagnos. Detta efter att "receptionisten"??? på vårdcentralen sade åt honom att söka till sjukhus efter denna diagnos????

Själv sökte jag in för en enklare behandling för nageltrång.. Men min läkare var så osäker så att sjuksköterskan fick ta över själva operationen och göra själva ingreppet???

När syrran min fick ljumskbrock så visste läkaren på vårdcentralen över huvud taget inte vad det var hon hade symptom på, utan plockade helt sonika fram ett läkarlexikon och började slå på möjliga symptom..

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem