Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Profilinloggning

Profilinloggning

Från hur många datorer kan jag vara autoinloggad till min profil?
Jag verkar bli utloggad på dator 1 när jag loggar in från en 4:e dator.
Skall det vara så? Måste det i så fall vara så?

En som frågat förr.....
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Göcke! 25 datorer är för mycket! Det räcker gott och väl med 24 tycker jag.

Jag håller med om att det ska vara ett konto till en person, annars kan man ju föra en dialog med sig själv och det är ju inte nödvändigt här.
@ patrikke , då får jag ingen lön
jag stava rätt
nej jag ville bara visa att det inte är antalet som är problemet, utan som just leiake trycker på, cookies , som det heter på engelska är det hjälpmedel som
vi har för att minnas att vi har satt vår inloggning på automatisk inloggnig,
och det är boven i dramat, raderas dessa så försvinner automatiken i inloggningen.

och raderingen kan styras från webläsaren , att det skall göras vid avstängningen av webbläsare, den skall alltså ändras till att inte göra det.
eventuellt har man något virusskydd eller liknande som också kan ställa till det med att raddera nämda cookies [kakor]
patrikke!

Påminn inte Göcke om detta dilemma.

Jag kommer ihåg hur arg han var.
Annons
det är chilla

chilla = att ta det lugnt
Männ Hallåååå!!!! som dottern säger (Chilla ingår oxå i hennes vokabulär)
Om dator 1,2 & 3 funkar hur länge som helst (Ja, jag pratar om automatiska inloggningen i IS ) hur kan då en kaka (eller avsaknad) på dator 4 få dator 1 att tappa sin inloggning nästa gång jag startar upp den? Sug på den finska pinnen!
Det är nämligen det som händer. Det verkar som den sista inloggningen tarbort den älsta. Inte superviktigt, men jag är nyfiken varför. Tydligen är jag inte ensam om fenomenet. (Tack Oskar!)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem